English

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در کرمانشاه:

کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان پیشرو است

به گفته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در حوزه بهداشت و درمان است.

کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان پیشرو است
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، حسینعلی شهریاری، امروز ۲۶ مرداد در حاشیه افتتاح چهار پروژه درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در سالهای پس از انقلاب اسلامی، گفت: خوشبختانه نظام توجه ویژه ای به حوزه سلامت مردم دارد و شاهد افتتاح پروژه های مختلف در این حوزه هستیم.

وی از کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای پیشرو در حوزه بهداشت و سلامت یاد کرد و افزود: در این استان چهار هزار تخت بیمارستانی به ازای دو میلیون نفر جمعیت داریم که نسبت خوبی محسوب می‌شود.

وی به تجهیزات درمانی این استان هم اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه این استان وضعیت خوبی در بحث تجهیزات بهداشت و درمان داشته و امروز شاهد افتتاح ۱۸۵ میلیارد تومان پروژه درمانی در این استان بودیم.

شهریاری در بخش دیگر صحبت های خود در خصوص تعرفه‌ها و معوقات کادر بهداشت و درمان گفت: ۱۲ سال پیش تعرفه‌های پرستاری را مصوب کردیم، اما دولت‌های قبل آن را اجرایی نکردند تا اینکه دولت شهید رییسی گام مهمی برای اجرای آن برداشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح اجرایی شد، اما در روند اجرا مشکلاتی پیش آمد که امیدواریم در دولت جدید، ضمن تداوم اجرای طرح، این مشکلات هم برطرف شود.

شهریاری با تاکید بر لزوم پرداخت تمام و کمال حقوق پرسنل و کادر بهداشت و درمان، گفت: باید به سمتی برویم که نیروهای بهداشت و درمان دغدغه ای جز سلامت مردم نداشته باشند و در این زمینه مجلس به جد پیگیر است و امیدواریم دولت جدید هم پیگیر باشد.

 

مطالبات کادر بهداشت و درمان کرمانشاه پیگیری می‌شود

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در حاشیه افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد افتتاح دو بخش بستری در بیمارستان آیت الله طالقانی بودیم که ۷۰ تخت به مجموع تخت‌های این بیمارستان اضافه می کند و برای افتتاح آن ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

صحرایی گفت: همچنین امروز شاهد افتتاح بخش ام.آر.آی و نیز اضافه شدن ۱۲ تخت به بخش NICU بیمارستان امام رضا(ع) هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه های بهداشتی و درمانی دیگری در سطح استان در دست اجراست، گفت: یکی از مهم ترین این پروژه ها، اورژانس بیمارستان طالقانی است که شهریور امسال با ۷۰ تخت بیمارستانی افتتاح می شود.

صحرایی گفت: همچنین بیمارستان شهید رییسی را در دست اجرا داریم که در مرحله نصب تجهیزات قرار داشته و در هفته دولت فاز اول آن و تا پایان سال کل مجموعه به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی ویژه درمان بیماران سرطانی است و مجهزترین بیمارستان درمان سرطان در غرب کشور محسوب می شود.

وی در ادامه از پیگیری پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان خبر داد و افزود: در این زمینه به جد پیگیر هستیم و امیدواریم با مساعدت دولت و مجلس مطالبات به حق این قشر هرچه سریعتر پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه