English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وضعیت بلاتکلیف کشتی کرمانشاه / فدراسیون چرا نمی‌بیند؟

حدود سه هفته است که از کناره گیری محمدحسین محبی رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه از سمتش می‌گذرد و طی این مدت حتی سرپرستی هم برای سکانداری آن از سوی فدراسیون کشتی انتخاب نشده و نوعی وضعیت بلاتکلیف بر این هیئت حاکم شده است.

وضعیت بلاتکلیف کشتی کرمانشاه / فدراسیون چرا نمی‌بیند؟
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

،از دیر باز تاکنون کرمانشاه مهد پرورش قهرمانان و پهلوانان ایران زمین لقب داشته و مردان بزرگی از این دیار نظیر پهلوان همچون محمد آهنچی معروف به پروفسور کشتی ایران که به سمت های مدیریتی بالا رسید تا یدی پهلوان و فرزندان خلفش یعنی محمد حسین و محمد حسن محبی با سابقه درازمدت و درخشان در تیم ملی و رکوردهای بی نظیر در جام تختی و همچنین برادران کوهدره ایی و زرافشانی و زرینی نامور شده‌اند .

علاوه بر کشتی گیران نامدار در دوران معاصر می توان به پهلوانان نامدار دیگری مانند حسین گلزار نیز اشاره کرد ، بنابراین وجود این عزیزان و بقیه کشتی گیران کرمانشاهی جوان دیگر در سطوح بالای این ورزش نشان دهنده آن است که کرمانشاه هم مانند استان مازندران که مهد کشتی ایران است توانسته و می تواند با الگو گیری از بزرگان کشتی خود وزنه ای سنگین در میان استانهای دیگر کشور باشد.

اما حدود سه هفته است که اخباری مبنی بر کناره گیری محمدحسین محبی از ریاست هیات کشتی استان کرمانشاه به گوش می رسد تا اینکه امروز منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با یکی از رسانه های استان با تایید این خبر اظهار کرد: برداران محبی از مفاخر و بزرگان ورزش استان و کشور هستند که سالهای زیادی برای کشتی زحمت کشیدند.

وی در خصوص علت کناره گیری رئیس هیئت کشتی استان چنین توضیح داد که «از مدتی پیش فدراسیون کشتی روی عملکرد کشتی استان نظرات و بحث‌هایی داشتند و به همین منظور از وزارت ورزش درخواست حکمیت کردند و در نشست حکمیت وزارت ورزش، با درخواست فدراسیون کشتی مقرر شد تغییراتی در مدیریت کشتی استان بوجود آید و اداره کل ورزش و جوانان نیز طبق قانون باید نسبت به آن تمکین کند.

حاتمی عنوان کرد: طبق آیین نامه‌ها، اداره کل ورزش و جوانان استان پس از این تغییرات باید سرپرست جدید هیات را به فدراسیون معرفی کند که در این راستا با بررسی‌های صورت گرفته و با نظر کارشناسان، لیستی از افراد واجد شرایط تهیه کرده و به فدراسیون اعلام کرده‌ایم تا یک نفر از آنها را به عنوان سرپرست هیات کشتی استان انتخاب کنند. »

انعکاس این خبر بهانه‌ای شد برای اینکه نگاهی بیندازیم به عملکرد کشتی کرمانشاه در مسابقات اخیر که نزدیکترین آن المپیک پاریس و مسابقات جهانی بود.

 

 المپیک پاریس و جای خالی کشتی گیران کرمانشاه

«مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفتگویی در خصوص ورزشکاران حاضر در المپیک پاریس از قطعی شدن حضور چهار ورزشکار و دو مربی کرمانشاهی در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک پاریس خبر داده بود و گفت: در المپیک پاریس آرین سلیمی در رشته تکواندو تنها ورزشکار کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: در این رقابت‌ها، احسان امینی نیز به عنوان مربی به همراه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان حضور پیدا خواهد کرد.»

واقع امر و شواهد مذکور موید این مهم است که هرچند در سالهای گذشته و با تکیه بر تواناییهای مدیریتی رئیس و دست اندرکاران هیات و مدیریت ورزشی استان و نگاه مثبتی که رسول خادم رئیس فدراسیون وقت به کشتی کرمانشاه داشت ، رقابتهای معتبری چون جام جهانی و جام جهان پهلوان تختی در کرمانشاه برگزار شد و کشتی گیران جوان کرمانشاهی توانستند خود را به مربیان تیم ملی نشان دهند ولی بنظر می‌رسد آن نگاه حمایتی با حضور علیرضا دبیر در کرسی ریاست فدراسیون کشتی از کرمانشاه برداشته شده است و تا حدودی شرایط را برای مطرح شدن کشتی گیران کرمانشاهی سخت کرده است.

و نکته مهم دیگر این ایت که عملکرد هیئت کشتی کرمانشاه مورد قبول فدراسیون کشتی کشور نیست و تصمیم گرفته‌اند که با واسطه عذر رئیسش را بخواهند خوب چرا به سرعت به غکر جانشین و سر وسامان گرفتن هیئت از این بلاکلیفی نبوده‌اند و اگر به قولی گزینه بهتری روی میز بجز محبی وجود ندارد، چرا جامعه کشتی کرمانشاه را سردرگم کرده‌اند؟

 اتفاق اخیر و گذشت سه هفته از کناره گیری محمدحسین محبی رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه این هیئت این سواال در ذهن مطرح می‌کند که چرا در استانی با وجود استعدادها و ظریف های بالا عملا هیئت کشتی در یک بلاتکلیفی بزرگ به سر می برد ؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه