English

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه:

میزان تردد از مرز خسروی امسال ۱۷ درصد افزایش داشته است+ فیلم

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصد تردد زوار اربعین از مرز خسروی در مقایسه با سال گذشته خبرداد.

میزان تردد از مرز خسروی امسال ۱۷ درصد افزایش داشته است+ فیلم
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، سید جعفر امامیان در نشست خبری در مرز خسروی وسعت عملیات اربعین را در سه جبهه عنوان کرد و افزود: مسیرهای مواصلاتی استان برای تردد زوار سیدالشهدا (ع)؛ یکی از محورها و جبهه‌های اصلی و سنگین عملیات اربعین استان کرمانشاه است.

وی توضیح داد: میزان خروجی مرز خسروی در سال گذشته ۷۸ هزار و ۱۷۶ زائر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال جاری ۹۶ هزار و ۷۲۹ تن ۲۴ درصد رشد داشته است و میزان ورودی زوار به مرز خسروی نیز سال گذشته ۴۱۷ هزار و ۳۵۳ تن که در مقایسه با مدت زمان مذکور در سال جاری با ثبت ۳۶۲ هزار و ۸۵۲ زائر کاهش ۱۲ درصدی داشته است که در مجموع ۱۷ درصد رشد تردد را داشته ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جاده‌های مواصلاتی استان در مسیر تردد زوار اربعین به سمت مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی است، اضافه کرد: زوار از ورودی چهارگانه استان تا خروجی برای ورود به مرز مهران در استان ایلام، باید مسافت زیادی از استان کرمانشاه (حدود ۳۰۰ کیلومتر) را طی کنند.

 

ایجاد ۲۷۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی

امامیان تردد خیل عظیم زوار از استان کرمانشاه را یک ظرفیت بزرگ معنوی و مادی برای استان دانست و گفت: در این جبهه سنگین عملیاتی اربعین در جاده‌های مواصلاتی استان باید نیازهای زوار رفع شود.

وی بخش دوم عملیات اربعین را در قدمت دیرینه مرز خسروی در میزبانی از زوار عنوان کرد و در بحث زیرساخت‌های آماده شده در این مرز، گفت: شبانه‌روزی شدن تردد در مرز خسروی، گسترش و باز شدن بیشتر دروازه ورودی و خروجی مرز خسروی جهت تسهیل تردد زوار، ایجاد و احداث جاده ترانزیتی برکت با طول ۳ کیلومتر و همچنین ایجاد پارکینگ از جمله اقداماتی است که طی سال گذشته انجام و امسال با احصا نواقص و مشکلات برخی از زیرساخت‌ها مرز توسعه یافت.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در رابطه با توسعه پارکینگ‌ها، افزود: با ۲ برابر شدن وسعت پارکینگ‌ها به ۲۷۰ هکتار با ظرفیت ۸۵ هزار خودرو در پارکینگ‌های قصرشیرین و حاشیه جاده‌ها رسیده‌ایم، البته پیش‌بینی ۶۰ هزار خودرو در پارکینگ مرز پرویزخان نیز شده است.

وی با اشاره به مجهز شدن پارکینگ‌های جاده برکت به برجک‌های نور و دیگر امکانات، خاطرنشان کرد: آسفالت، روشنایی و نصب علائم ترافیکی در جاده برکت انجام شد.

 

خدمات‌رسانی به زوار اربعین در خاک عراق

امامیان جبهه سوم عملیات اربعین استان کرمانشاه را در خاک کشور عراق عنوان کرد و افزود: خدمت‌رسانی مسیرهای مواصلاتی تا شهرهای کربلا و نجف به‌خصوص پایانه منذریه تا شهر بعقوبه کشور عراق تا ایستگاه حسینیه در قرارگاه عملیات اربعین استان کرمانشاه تعریف شده است.

 

تشکیل قرارگاه ویژه آب در ستاد اربعین کرمانشاه

وی در ادامه اشاره‌ای به تدابیر اندیشیده شده در راستای رفاه حال زائران با توجه به گرمای هوا در اربعین امسال داشت و گفت: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین متولی توزیع آب و یخ میان مواکب و محورهای مواصلاتی و نقطه صفر مرزی است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه اضافه کرد: با تدابیر انجام شده از پیش، همه منابع موردنیاز زائران از جمله؛ آب، یخ، امکانات درمانی و رفاهی تأمین شده است.

وی از تشکیل قرارگاه ویژه آب در ستاد اربعین استان خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مربوطه تدابیری برای تأمین و ذخیره‌سازی آب و یخ موردنیاز زائران اندیشیده شده است.

امامیان با اشاره به ذخیره‌سازی حدود ۲۰ میلیون لیتر آب آشامیدنی در استان، اظهار کرد: در حال تکمیل ذخایر موردنیاز هستیم، عملاً منابع و نیازها تأمین شده و این ذخیره‌سازی به پایان رسیده و از امروز توزیع یخ و آب شروع شده است.

 

استقرار ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای خسروی و منذریه

وی در بحث حمل‌ونقل به خدمات‌رسانی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای خسروی و منذریه اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به حجم ورود زائران به مرز خسروی پایانه‌ای موقت اتوبوس‌های شهری در مرز خسروی ایجاد خواهد شد که با توجه به تدوین طرح جامع اربعین خسروی، در آینده یک پایانه دائمی در مرز خسروی ایجاد خواهد شد.

‌دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در بحث خدمات درمانی به افتتاح مرکز درمانی و بهداشتی ویژه ثارالله در پایانه مرز خسروی اشاره و بیان کرد: این مرکز جدا از بیمارستان‌های صحرایی، خدمات موردنیاز امدادی و اورژانسی را به زوار ارائه می‌دهد.

وی در رابطه مشکلات سال گذشته زوار در مسیر بازگشت زائران از مرز خسروی، اضافه کرد: سال گذشته بازگشت حجم عظیمی از زائران از درب شرقی پایانه مرزی صورت گرفت و عملاً خدمت‌رسانی موکب‌ها مستقر در شهر خسروی از چرخه خدمت خارج شد، اما امسال با تدابیر اندیشیده شده در بحث ورود زوار در مرز خسروی سعی شده که با ایجاد پارک‌سوار مناسب برای زوار بحث اتوبوس و گره ترافیک مرتفع؛ تا مواکبی که در مسیر رفت‌وبرگشت (از ورودی قصرشیرین تا پایانه مرزی) مستقر هستند بتوانند در زمان مناسب از زوار پذیرایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه