English

خواسته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از نمایندگان کرمانشاه در مجلس

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های بی نظیر استان در زمینه افزایش شرکت های دانش بنیان، گفت: چهار خواسته مهم داریم که اگر تحقق یابد زمینه افزایش ۵۰ درصدی دانش بنیان‌های استان در سال آینده فراهم می‌شود.

 خواسته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از نمایندگان کرمانشاه در مجلس
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

سیامک آزادی در نشست مسئولان سازمان جهاد دانشگاهی با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه رقمی شدن دانش بنیان‌های استان، گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه بیشترین شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور را داراست که عمده این شرکت‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در استان گفت: قطعاً ظرفیت‌ کرمانشاه بیش از این تعداد است و اگر حمایت شویم شاهد رشد چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور گفت: متاسفانه از این تعداد، سهم استان تنها یک درصد است و این در حالی است که کرمانشاه ظرفیت‌های بی‌نظیری در این حوزه دارد.

آزادی گفت در دوران کرونا کرمانشاه جز ۵ استانی بود که درخواست ثبت ایده در پارک علم و فناوری آن نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه روند صعودی هم داشت و این روند افزایشی ثبت ایده‌ها و نیز فعالیت ۵۰۰ واحد فناور در استان نشان می‌دهد که ما می‌توانیم دانش بنیان‌های خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی در ادامه به تشریح چهار درخواست پارک علم و فناوری استان از مسئولین و نمایندگان کرمانشاه پرداخت و افزود: اگر این چهار خواسته محقق شود می‌توانیم تعداد دانش بنیان‌های استان را سال آینده به بیش از ۱۵۰ شرکت افزایش دهیم.

آزادی گفت: اولین خواسته با توجه به تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان تحت حمایت و نیز ضرورت حمایت از این شرکت‌ها در مراحل مختلف تجاری‌سازی افزایش اعتبار پارک حداقل تا سقف ۵۰ میلیارد تومان می باشد.

وی تکمیل برج فناوری را خواسته دیگر عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این برج ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر این اعتبار محقق شود، امکان استقرار شرکت های دانش بنیان‌ و فناور استان در برج فناوری از ۷۰ شرکت به ۱۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: خواسته سوم ما اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات فنی و اعتباری استان به صندوق پژوهش و فناوری زاگرس است.

آزادی گفت: در برخی استان‌ها به سبب اثرگذاری اختصاص کمک‌های فنی اعتباری به صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی، کل این اعتبارات به این بخش اختصاص یافته است.

وی افزود: اگر ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات فنی و اعتباری استان به صندوق اختصاص یابد زمینه حمایت از حداقل ۸۰ شرکت نوپای فناور و دانش بنیان فراهم خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه چهارمین خواسته خود را راه‌اندازی شهرک فناوری عنوان کرد و افزود: این پروژه ۱۲۰ هکتاری تنها نیازمند تامین زیرساخت‌هاست و اگر زیرساخت‌ها در آن فراهم شود خود دانش بنیان‌ها ساخت و ساز در آن را آغاز می‌کنند.

آزادی در پایان تاکید کرد اگر این خواسته‌ها محقق شود قطعاً می‌توانیم سال آینده تعداد شرکت های دانش بنیان‌ استان را با رشد ۵۰ درصدی به ۱۵۰ شرکت برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه