English

به همت اداره کل تامین اجتماعی گیلان؛

خبرنگار حوزه تامین اجتماعی استان گیلان تجلیل شدند/ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان آغاز شد

۷۰ خبرنگار حوزه تامین اجتماعی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار، تجلیل شدند.

خبرنگار حوزه تامین اجتماعی استان گیلان تجلیل شدند/ثبت نام وام 20 میلیونی بازنشستگان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، کیوان مرتضوی، مدیر کل تامین اجتماعی گیلان، امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران حوزه تامین اجتماعی گیلان در رشت اظهار کرد: اسامی این تعداد از نیروها در سامانه ثبت شده که بیمه آنان برقرار می‌شود.

وی با اشاره به ادامه اجرای طرح ویژه بازرسی کارگاهی در استان گیلان و با بیان ضرورت توجه کارفرمایان به تحت پوشش قرار دادن کارگران افزود: در اجرای این طرح تامین اجتماعی برای دفاع از حق کارگر در حوزه بیمه‌ای اقدام می‌کند.

مرتضوی با تشریح وظایف سازمان تامین اجتماعی و اشاره به تنوع ارایه خدمات از سوی این مجموعه خاطر نشان کرد: فعالیت کاری تامین اجتماعی در سه حوزه بیمه، درمان و اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در حوزه بیمه‌ای خدمات متنوع در بخش بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان ارایه می‌دهد، اظهار کرد: در حوزه تعهدات کوتاه مدت نیز خدماتی از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، ارتز و پروتز ارائه می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، مقرری بیمه بیکاری را از دیگر خدمات این سازمان عنوان کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم نیز وظایفی بر عهده دارد که مکلف به ارایه خدمات در این بخش به بیمه‌شدگان است.

وی با بیان اینکه مخاطبان تامین اجتماعی متنوع و خدمات این سازمان گسترده است، اظهار کرد: بیمه شدگان اجباری، حرف و مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری، بیمه کارگران ساختمانی، خادمان مساجد، باربران و زنبورداران از جمله مخاطبان تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند، نهادی عمومی و غیردولتی است و ارتباط تنگاتنگ با عرصه های کار، تولید و صنعت دارد.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی از متغیرهای اقتصادی و اجتماعی بسیار تاثیرپذیر و تاثیرگذار است، اضافه کرد: به رغم اینکه کارهای خوبی در حوزه تامین اجتماعی انجام شده اما بسیاری از مخاطبان اطلاع کافی از اهداف و رسالت این مجموعه ندارند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به طرح کشوری بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید "از اول خرداد تا پایان مرداد" از کارفرمایان استان خواست تا فرصت باقیمانده برای اجرای طرح "پایان مرداد" را از دست ندهند.

بیشتر بخوانید:

کارفرمایان گیلان فرصت بخشودگی جرائم بیمه‌ای را از دست ندهند

وی در ادامه سخنانش با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خبرنگاران، آنان را پیش قراولان حق خواهی و اشاعه دهندگان آگاهی در جامعه معرفی کرد و گفت: خبرنگاران سخت کوش نقش مهمی در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی دارند که قدردان زحمات آنان هستیم.

مرتضوی با بیان اینکه جای افتخار است که خبرنگاران نیز به نوعی جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند از آنان خواست تا در معرفی برنامه های سازمان تامین اجتماعی و ارایه گزارش های اقدامات انجام شده به مخاطبان همیار تامین اجتماعی باشند.

بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند که ۵۶ درصد این تعداد را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولان قانون کار تشکیل می‌دهد.

در پایان نزدیک به ۷۰ خبرنگار حوزه تامین اجتماعی استان گیلان تجلیل شدند.

۱۷ مرداد سالروز شهید محمود صارمی روز خبرنگار نام گرفته‌است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر