English

در راستای ضرورت توجه به آموزش گروه‌های مختلف دانش اموزی صورت گرفت؛

رونمایی از «سطل زباله های سحرآمیز» توسط استاندار گیلان

استاندار گیلان از کتاب داستان کودکانه «سطل زباله های سحرآمیز» که توسط شهرداری سیاهکل تهیه شده است؛ رونمایی کرد.

رونمایی از «سطل زباله های سحرآمیز» توسط استاندار گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، پسماند و انباشت زباله در منطقه سراوان رشت از سالیان گذشته همواره به عنوان مهمترین مشکلات این استان مطرح بوده و طی حدود ۲ دهه اخیر مورد بی مهری مسوولان ملی و استانی قرار گرفته است اما یک سال قبل در پی اعتراضات مردم منطقه، اسدالله عباسی استاندار گیلان قول داد موضوع را پیگیری و ازاین مساله با کمک بخش های مختلف گره‌گشایی کند.
استاندار گیلان به نمایندگی از دولت از اوایل پارسال که در بین مردم منطقه حاضر شده و وعده پیگیری و تعیین تکلیف آن را داده بود و در طول این مدت مستمر پیگیر مساله بوده و طی جلسات و بازدیدهای مختلف وضعیت را بررسی کرده است.

زباله سال‌هاست که به چالش گیلان تبدیل و از برآیند بحران‌های دیگر ایجاد شده و در راستای حل بحران کوه زباله ده‌ها متری سراوان، به ناگهان مشکلی بدهیبت پدیدار شده است؛ به گونه‌ای که اگر فرمانی برای پایان دادن به این معضل صادر نشود، طبیعت گیلان با پراکنش زباله در شهرها و روستاها به تاراج خواهد رفت.

از اینرو استاندار گیلان، در دیدار با شهرداران گیلان با موضوع تفکیک زباله در استانداری با دعوت از افراد خلاق و نوآور در موضوع مدیریت پسماند اظهار کرد: شهرداری‌های نوآور دارای برنامه در موضوع فرآیند تفکیک زباله تا مقصد حمایت می‌شوند.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش به گروه‌های مختلف در خصوص موضوع ذکرشده خاطر نشان کرد: آموزش حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا به دانش‌آموزان در مدارس مهم است ضمن اینکه در این موضوع از ظرفیت‌ نماز جمعه نیز باید استفاده شود.

در نشست مدیریت پسماند استانداری که به ریاست اسدالله عباسی،  در استانداری گیلان، برگزار شد، شهردار سیاهکل در بخشی از گزارش عملکرد خود به تهیه ۱۰ هزار کتاب داستان کودکانه با موضوع تفکیک زباله اشاره کرد که در پایان این جلسه رونمایی شد.

رونمایی از «سطل زباله های سحرآمیز» توسط استاندار گیلان

نام این کتاب داستانِ ۳۲ صفحه ای «سطل زباله های سحرآمیز» است که نویسنده آن خانم سمیه رنجبر و با تصویرگری آقای سجاد سجاسی و خانم آسیه احسانفرد به دو زبان فارسی و لایتن تألیف شده است و بزودی در اختیار کودکان شهر سیاهکل قرار خواهد گرفت.

رونمایی از «سطل زباله های سحرآمیز» توسط استاندار گیلان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر