English

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد؛

اعزام بالگرد برای مهار آتش در جنگل های تالش/ آتش سوزی ادامه دارد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: حدود ۶۰ هکتار از زمین‌های مناطق جنگلی و کوهستانی در ۱۴ شهرستان گیلان و ۱۲ خانه روستایی در تالش بر اثر وزش باد گرم در آتش سوخت.

اعزام بالگرد برای مهار آتش در جنگل های تالش/ آتش سوزی ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمدرضا حق بین، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اشاره به شروع وزش باد گرم در ۳ شبانه روز تاکنون گفت: متاسفانه در پی تداوم وزش باد گرم، عرصه‌های طبیعی در مناطق جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آستارا، رودبار، رشت، رضوانشهر، سیاهکل، شفت، املش، آستانه اشرفیه، تالش، فومن، لنگرود، ماسال، لاهیجان و صومعه سرا، به مساحت حدود ۶۰ هکتار از روز جمعه گذشته تاکنون دچار حریق شده که بسیاری از این آتش سوزی‌ها پس از مهار دوباره شعله ور شده است.

وی با اشاره با افزایش سرعت و قدرت وزش باد گرم به صورت لحظه‌ای در مناطق جنگلی و کوهستانی گیلان، افزود: در حال حاضر در بخشی از شهرستان‌های آستارا ، سیاهکل ، آستانه اشرفیه، تالش، لنگرود و ماسال آتش سوزی مشاهده می‌شود و نیرو‌های امدادی به سرعت در تلاشند این حریق‌ها را مهار کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از آتش گرفتن ۱۲ خانه در روستای ویزنه در بخش حویق تالش بر اثر وزش باد گرم خبر داد و گفت: این حریق به کمک نیرو‌های امدادی خاموش شد.

به گفته‌ی حق‌بین، نیرو‌های مردمی از زمان وقع این آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی حضور دارند، اما به خاطر سخت گذر بودن مناطق آتش گرفته، برای مهار کامل این آتش سوزی‌ها، به مشارکت همه دستگاه‌های متولی و مسؤول و همچنین تعداد زیادی از اهالی این مناطق نیاز داریم.

 اسدالله عباسی استاندار گیلان هم دستور اعزام بالگرد برای مهار حریق در مناطق سخت گذر را صادر کرد و گفت : ستاد مدیریت بحران از هیچ تلاشی برای مهار آتش در زمین‌های منابع طبیعی و جنگلی دریغ نکرده و اکنون بیشتر این آتش سوزی‌ها مهار شده و فقط چند نقطه باقی مانده است. 

همچنین با دستور استاندار، مرخصی تمامی فرمانداران در چند روز گذشته لغو و به آنان دستور داده شد تا در صورت نیاز، همه نیرو‌های دستگاه‌های امدادی خود را به شهرستان‌های مجاور که دچار حریق شدند اعزام کنند که این امر در ۴۸ ساعت گذشته انجام شد.

روز جمعه هم به محض هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع وزش باد‌های جنوبی در گیلان، همه فرمانداران در وضعیت آماده باش قرار گرفتند و در جلسه ستاد مدیریت بحران در روز‌های جمعه و شنبه دستورات لازم به فرمانداران ابلاغ شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه