English

فرماندار اردکان خبر داد:

اشتغالزایی ۱۰۰۰ نفره برای زنان سرپرست خانوار/بهره برداری از ۷۰ طرح در دهه فجر انقلاب اسلامی

فرماندار اردکان با اشاره به اینکه شهرستان اردکان یک شهرستان صنعتی است گفت: با طرحی که در دهه مبارک فجر بهره برداری خواهد شد برای ۱۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی خواهد شد.

اشتغالزایی 1000 نفره برای زنان سرپرست خانوار/بهره برداری از 70 طرح در دهه فجر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، هادی مقیمی در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت  شهرستان اردکان پرداخت و اظهار داشت: شهرستان اردکان فرهنگی و صنعتی و مدنی است که بخش قابل توجهی از ثروت و ارزش افزوده کشور به واسطه معادن در این شهرستان نهفته است.

وی با اشاره به استقرار معادن و واحدهای صنعتی ادامه داد: نزدیک به 250 واحد صنعتی و معدنی در این شهرستان استقرار است و بزرگترین قطب فولاد و کنجد کشور هستیم که اهمیت بالایی دارد.

فرماندار اردکان با اشاره به وجود بیش از 120 واحد آموزشی در این شهرستان عنوان کرد: نرخ بیکاری زیر 11 درصد است و معتقدم نرخ بیکاری در سطح مردان این شهرستان صفر است و این نرخ بیکاری مربوط به بانوان است.

وی با بیان اینکه از 14 استان پذیرای هموطنان هستیم اضافه کرد: همچنین حضور اتباع بیکانه که نزدیک به 10 هزار نفر هستند نرخ سوادآموزی این شهرستان را 4 درصد نشان داده است.

مقیمی با اشاره به پیشرفت این شهرستان در حوزه های بهداشت و درمان، مسکن شهری و روستایی و ... عنوان کرد: در حوزه آب نیز 34 هزار انشعاب شهری داریم و در حوزه ارتباطات نیز 37 هزار خط تلفن ثابت و بیش از 100 هزار تلفن همراه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی روستایی بهره می برند افزود: شهرستان اردکان در حوزه صنایع دستی روستایی نیز فعالیت دارد و تولیدات خود را در بازارهای بین المللی نیز عرضه داشته و موجب درآمد و اشتغال شده است.

مقیمی پروژه های قابل افتتاح در این شهرستان را تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1.6 میلیون تن در سال و اشتغالزایی 250 نفر برشمرد و گفت: بعد از دهه فجر این طرح با حضور رئیس جمهور و سرمایه گذاری بیش از 460 میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.

فرماندار اردکان از دیگر پروژه ها را تولیدات کاشی و سرامیک با اشتغالزایی 1000 نفره زنان سرپرست خانوار، ذوب فولاد اردکان برشمرد و اظهار داشت: در مجموع 70 پروژه در حوزه های عمرانی، کشاورزی، خدمات، صنعت، شهری و ... بهره برداری خواهد شد که 955 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این پروژه ها شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردکان با توجه به زیرساخت های فراهم شده زمینه سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شده است افزود: اردکان به نوعی بهشت سرمایه گذاری در ایران است لذا از سرمایه گذاران استقبال می شود و هرگونه حمایتی که بتوانیم از سرمایه گذاران خواهیم داشت.

مقیمی با اشاره به ویژگی های اب و هوایی شهرستان اردکان و اتصال به چهار استان عنوان کرد: اردکان آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و با توجه به بافت تاریخی که دارد مقدمات ثبت جهانی آن نیز فراهم شده و به زودی شاهد ثبت جهانی بافت تاریخی اردکان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این شهرستان با وجود ریگزارهای مناسبی که برای کویرنوردی دارد، پناهگاه محیط زیست است و می تواند جاذبه خوبی برای بازدید گردشگران از پارک ملی سیاه کوه باشد.

فرماندار اردکان با اشاره به ویژگی های صنعتی این شهرستان و تولید بخش عمده کاشی و سرامیک تصریح کرد: با استقرار واحدهایی که در این منطقه است به زودی اردکان به عنوان بزرگترین تولید کننده کاشی های خاص دنیا معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان اردکان پیشرفت خوبی به برکت انقلاب داشته است اظهار داشت: این شهرستان در حوزه ورزش نیز پیشتاز استان است و در برخی رشته ها قهرمان آسیا است و در حوزه فرهنگی و هنری هم شاخص های خوب و مطلوبی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر