English

امدادرسانی یزد به عنوان استان معین مناطق سیل زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در چند هفته گذشته شاهد سیل در برخی از استان های غربی و جنوب شرقی کشور و برخی مناطق بوده ایم که به طور خاص در غرب و فارس و بوشهر و هرمزگان و استان کرمان و کنارک و سیستان و بلوچستان را درگیرکرده است و یزد به عنوان استان معین کمک های خود را ارسال کردند.

امدادرسانی یزد به عنوان استان معین مناطق سیل زده

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد در گفتگوی تلویزیونی شبکه یزد  با تشریح اقدامات در سیل اخیر به عنوان استان معین و قدردانی از امدادگران و داوطلبان هلال احمر، اظهار داشت: نزولات آسمانی، رحمت الهی هستند، منتهی متاسفانه گاهی شهروندان و هم وطنان به واسطه بارش باران شدید و سیل، دچار خساراتی می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: در چند هفته گذشته شاهد سیل در برخی از استان های غربی و جنوب شرقی کشور و برخی مناطق بوده ایم که به طور خاص در غرب و فارس و بوشهر و هرمزگان و استان کرمان و کنارک و سیستان و بلوچستان را درگیرکرده است.

وی بیان کرد: برخی از خانه های روستایی از نظر استحکام خوب نبود و دچار خساراتی شدند، در ارزیابی‌های اولیه یزد به عنوان استان معین استان کرمان و فارس و سیستان و بلوچستان انتخاب و حالت آماده باش اعلام شد.

حرازی زاده عنوان کرد: تلاش بیکران همکاران و داوطلبان و امدادگران هلال احمر یزد در امدادرسانی به سیل اخیرقابل تقدیر است، این عزیزان در بسیاری از حوادث و اتفاقات حضوری موثر دارند و علی رغم خدمت رسانی در سیل اخیر در خارج از استان، سایر ماموریت ها دچار لطمه نشد که با حضور این عزیزان امدادرسانی بطور کامل انجام شد که صمیمانه از همراهی این عزیزان تشکر و قدردانی می نمایم.

وی تصریح کرد: با اعلام نیاز به ستاد اقلامی به این مناطق ارسال شد که شامل 3 هزار و 400 قطعه پتو برای چهارمحال بختیاری از طریق خیرین و 2000 هزار قطعه موکت برای فارس است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین 5 هزار قطعه پتو از انبار و تعدادی موتور ها برای پمپ و لجن کش ارسال شد و به همراه خودروهای امدادی نیز اعزام تیم های عملیاتی انجام گرفت.

وی گفت:در سیستان بلوچستان حس بسیار خوبی نسبت به یزد وجود دارد و در این راستا کمک های خوبی در رفع ابگرفتگی معابر و امدادرسانی انجام شد، ما با حضور امدادگران و همکارانمان و اعزام تجهیزات و خودروهای پشتوانه خوبی در کنار سیستان و بلوچستان بودیم.

حرازی زاده در مورد جذب داوطلبان افزود: در این باره اقداماتی انجام گرفت و در سال قبل نیز دوره تربیت مربی برگزار شد که 54 مربی خوب و کارآزموده داشتیم.

وی عنوان کرد: در فضای مجازی اطلاع رسانی داشتیم که اخیرا برنامه چله شو امدادی بمدت چهل شب در فضا مجازی با آموزش های هلال احمر همراه مردم هستیم و در پایان چهل شب آزمون و مدرک کمک های اولیه داده خواهد شد و امسال یک سری اقدامات در مراکز اصلی برگزار شد، آموزش ها ضروری است و مراجعه کنندگان می توانند به صورت انفرادی و گروهی ثبت نام کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: مراکز جمعیت هلال احمر در شهرستان ها را داریم و عزیزان می توانند مراجعه و ثبت نام کنند و آموزش ها را ببیند، در این باره هزینه های مختصری گرفته می شود، این آموزش ها برای همه رده سنی نیز می باشد.

وی در مورد خانه های هلال بیان کرد: این طرح در مرداد سال 99 اتفاق افتاد، خانه های هلال جمعیت‌های هلال احمر کوچکی در مناطق دوردست هستند اگر اتفاقی افتاد اولین افراد صحنه را ارزیابی کنند و اقدامات انجام شود تا تیم های دیگر مجهز تر و فنی تر وارد شوند.

حرازی زاده اظهار داشت: در این طرح زمان خدمات و امدادر رسانی را کوتاه کرده ایم، در سطح استان 70 خانه هلال راه اندازی شد که با مشارکت داره کل بسیاری تجهیز شدند و سایر تا پایان سال تجهیز می‌شوند، در هر خانه هلال دو تیم آماده ده نفر از اهالی و جوانان داطلب داریم که در مراحل اولیه میتوانند کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر