English

ارائه خدمات خطر سنجی سکته قلبی و مغزی رایگان در مراکز بهداشت یزد

بیماری های قلبی و عروقی یکی از علل عمده مرگ ومیر در سطح جهان و اولین عامل مرگ ومیر در کشور و استان یزد است.

ارائه خدمات خطر سنجی سکته قلبی و مغزی رایگان در مراکز بهداشت یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد،  رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی استان از ارائه خدمات رایگان خطرسنجی سکته قلبی و مغزی برای شهروندان بالای 30 سال خبر داد.

محمد علی اوزی نژاد افزود: شهروندان بالای ۳۰ سال جهت دریافت خدمت خطر سنجی سکته قلبی ومغزی  به مراکز و پایگاه های خدمات جامع سلامت همچنین خانه های بهداشت مراجعه کنند تا باسنجش خطر ۱۰ ساله احتمال سکته قلبی یا مغزی، راهکارهای کاهش احتمال بیماریهای قلبی و عروقی به آنان آموزش داده شود و در صورت نیاز به خدمات سطح دو به بیمارستان و کلینیک های دولتی ارجاع گردند. 

وی با اشاره به اینکه 34 درصد مرگ ها در استان به دلیل این بیماری هاست گفت: در کشور ما به دلیل تغییر سبک زندگی سنتی به زندگی مدرن، این بیماری ها رو به افزایش است و عوامل خطر ایجاد کننده این بیماری مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب، فعالیت بدنی کم، مصرف الکل، چربی خون بالا،پرفشاری خون، چاقی و دیابت می باشد.  

وی افزود: با اصلاح سبک زندگی مانند تغذیه  مناسب،تحرک بدنی کافی، عدم مصرف الکل و دخانیات، کنترل دقیق چربی و فشار خون، کنترل دیابت و... می توان درصد زیادی از مرگ ومیر و ناتوانی ناشی از این بیماری را کاهش داد.

وی گفت: بیماری های قلبی و عروقی  یکی از علل عمده مرگ ومیر در سطح جهان و اولین عامل مرگ ومیر در کشور و استان یزد است.

هفتم مهرماه(۲۹ سپتامبر)  به عنوان روز جهانی قلب نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر