English

شرمنده مردم قشم هستیم/ اولویت دولت گره گشایی از مشکلات شهروندان مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تجاری اظهار کرد: شرمنده‌ی مردم قشم هستیم چرا که بعد از گذشت سال‌ها از شکل گیری این منطقه مردم هنوز درگیر مشکلات اولیه زندگی مانند آب و برق هستند.

شرمنده مردم قشم هستیم/ اولویت دولت گره گشایی از مشکلات شهروندان مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تجاری دیروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: با وجود امیدها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نه تنها این هدف حاصل نشد بلکه مشکلات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گریبان مردم این مناطق را گرفت.
محمد با اشاره به اینکه مناطق آزاد محیط‌هایی هستند که با هدف رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ایجاد شده‌اند، گفت: سهم صادرات مناطق آزاد ایران بسیار ناچیز و رقمی حدود ۲ درصد است که این عدد با اهداف و آرمان‌های تاسیس این مناطق فاصله زیادی دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون مناطق آزاد کشور حیات خلوت دولت‌ها و افراد خاص بوده است که در دولت مردمی این مناطق متعلق به مردم می‌شود، بیان کرد: باید آسیب شناسی شود که چرا با وجود مشوقات گوناگون و معافیت مالیاتی این مناطق در تاثیرگذاری در اشتغال، تولید و سرمایه گذاری و بهبود زندگی مردم موفق نبوده اند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد از ظرفیت‌های جزیره قشم سخن گفت و افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره قشم چرا نباید خدمات گوناگون از جمله خدمات سوخت رسانی به شناورهای خارجی در این منطقه انجام شود چرا که این عمل می‌تواند درآمدزایی بسیاری برای مردم داشته باشد.
محمد اظهار کرد: شرمنده‌ی مردم قشم هستیم چرا که بعد از گذشت سال‌ها از شکل گیری این منطقه مردم هنوز درگیر مشکلات اولیه زندگی مانند آب و برق هستند.
وی یادآور شد: اولویت ما گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد به ویژه ساکنان جزیره قشم است.
سعید محمد در بخش پایانی اظهارات خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علی درویش پور مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: ماموریت اصلی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه اقتصاد کشور و جذب سرمایه گذار و بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشتی ساکنان و بومیان جزیره قشم است که این امور باید به صورت موازی و در کنار یکدیگر پیگیری شوند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور در بخشی از سخنان خود در این مراسم دستور حذف هزینه عوارض ورود قشموندان به جزیره در مسیر پهل - لافت را صادر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه