English

وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

چه افرادی برای جذب بعنوان هیئت علمی نیاز به شرکت در فراخوان ندارند؟

وزیر علوم گفت: با تصویب یک شیوه نامه با بنیاد ملی نخبگان اعضای این بنیاد و افرادی که آنها تایید می کنند نیاز به شرکت در فراخوان برای جذب بعنوان هیئت علمی و استادی در دانشگاه ها ندارند.

چه افرادی برای جذب بعنوان هیئت علمی نیاز به شرکت در فراخوان ندارند؟

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص برنامه وزارت علوم برای حمایت از نخبگان دانشگاهی، اظهار داشت: در راستای حمایت از نخبگان در این وزارتخانه کارهای مختلفی صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان هماهنگی با بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شیوه نامه ای در این راستا مصوب شد، افزود: بر این اساس افرادی که اعضای ملی نخبگان هستند  و یا این بنیاد آنها را تایید می کند نیاز به شرکت در فراخوان برای جذب بعنوان استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی ندارند.

زلفی گل با عنوان اینکه برای داوطلبان رتبه های برتر نیز با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قراردادی منعقد شده است که رتبه های برتر  بورسیه شوند و بنیاد ملی نخبگان یک حق بورسی به آنها دهد تا بتوانند در رشته های اولویت دار  تحصیل کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بحث بورس صنعت را  نیز اجرا کردیم، از صنایع مختلف تقاضا شده رتبه هایی که مدنظرشان است را بورس می کنند که این پیشنهاد با استقبال آنها روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اتاق بازرگانی نیز تعاملی صورت گرفت که آنها نیز جهت بورسیه کردن استعدادهای  درخشان و رتبه های برتری که مدنظرشان است کمک کنند  تا  این افراد نگران آینده کاری خود نباشند.

وی در خصوص برنامه وزارت علوم جهت تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد: برگزاری آزمون کنکور یکی از عرصه های نمایش عدالت آموزشی است چرا که به آن معنا  بوده که همه افراد در سراسر کشور در یک رقابت یکسان تلاش می کند که به کرسی دانشگاهی در رشته های مورد نظرشان راه پیدا کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بحث انتخاب دانشجوی استاد محور نیز در همین راستا است، عنوان کرد: با اجرای طرح استادمحور، دانشجویان برتر برای انتخاب استاد دوره دکتری از اولویت حق انتخاب برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح تمام اعضای هیئت‌علمی در سازمان سنجش کد اختصاصی دارند و افراد برتر کنکور می توانند استاد مورد علاقه خود را انتخاب کنند، با انجام این طرح عدالت آموزشی نیز برقرار می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید:

سطح علمی دانشگاه های کشور افزایش می یابد

باید برنامه راهبردی جدی برای دانشجویان غیرایرانی داشته باشیم

کنکور در بیش از هزار نقطه کشور آغاز شد/ علوم تجربی رتبه اول داوطلب را دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه