English

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:

۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار گرفت

محمد مهدی ناصحی گفت: درحال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

107 گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار گرفت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص روز گرامی داشت بیماران صعب العلاج اظهار کرد: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شالکه بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بسته های ارایه خدمات حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج شامل تشخیصی، دارویی و توانبخشی غنی بوده و در حال بازبینی هستند و باید خدمات مناسبی برای بیماران ارایه شود و با توجه به اینکه شمار بیماران سه برابر حجم بیماریها هست باید تعداد آنها با ارایه خدمات بهتر و پیشگیری کمتر شوند.

ناصحی تصریح کرد: هزینه های بستری ، پیوند و کاشت حلزون نیز از سوی صندوق پرداخت و بسته خدمتی هپاتیت سی در بسته های سامانه ای سازمان بیمه سلامت بارگذاری شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون بیمار نشان دار شده و به دنبال آن هستیم همه بیمه شدگان بتوانند از خدمات صندوق بیماران خاص استفاده کنند و داروهای گران قیمت از جمله سرطانی و اس ام ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انواع بیماری مغزی، روانی مزمن، دیابت، قلبی، سرطان، پارکینسون، صرع، تالاسمی، آسیب های شنوایی شدید، پیوند کلیه، نارسایی کلیه و غیره جزو صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج هستند و به بیماران خدمات ارایه می شود.

ناصحی اظهار داشت: در بخش دارویی پوشش وسیع می دهیم بیماران هموفیلی فقط ۵ درصد فرانشیز دریافت می کنند و خدمات تامین اندام مصنوعی مانند قطع عضو دیابت ۲۵ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه اکنون تولد بیماری ماژور در کشور به صفر رسیده است، گفت: در تامین منابع برای تشخیص بیماری و تامین دارو خدمات از صندوق ارایه می شود.

وی ادامه داد: خدمات دندانپزشکی برای بیماران هموفیلی، بال پروانه ای، سرژان، اختلالات مزمن ، اوتیسم و غیره با پوشش صندوق بیماران خاص انجام می شود و توسعه بسته های ابلاغی، بسته های جدید کاشت حلزون و اوتیسم بالای ۱۲ سال ارایه می شود.

ناصحی تاکید کرد: سیاست سازمان بیمه سلامت آن است نیازمندیهای بیماران دیابتی که تحت پوشش بیمه پایه نیستند در قالب صندوق بیماران خاص از جمله داروهای ترکیبی ارایه شود و پانسمان های نوین هنوز در بسته های ابلاغی ما وارد نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه