English

سر و ته بحث آقای قالیباف

سر و ته بحث آقای قالیباف
به گزارش خبرگزاری موج

، دکتر سعدالله زارعی در یادداشتی نوشت:

قصد نداشتم وارد این بحث شوم و اصولا" سعیم این است که در چنین مواردی که ورود باعث تلخکامی دوستی می شود ، سکوت کنم . گاهی سکوت  سبب شرکت در ظلمی می شود.

سر و ته بحث آقای قالیباف چهار چیز است ؛ 

- زندگی اشرافی 

- مقابل بعضی لوایح قرار داشتن 

- وضع فرزندان 

- ماجرای سیسمونی نوه 

۱ - زندگی اشرافی ، وی با توجه به مسئولیت های سنگینی که داشته می توانسته بصورت خیلی عادی زندگی مرفهی داشته باشد که البته از مدیر جهادی و انقلابی پذیرفته نیست بدون آنکه چنین چیزی خلاف شرع یا عرف باشد . 

زندگی اشرافی در زمانه ما سه وجه دارد ؛ اسراف در خرج کردن ، منزل آنچنانی  و خودرو غیر متعارف 

اما قالیباف در این سه وجه چطور است ؟ 

منزل او در شهرک شهید دقایقی است . من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است 

خودرو وی پژوپارس است که متعارف می باشد 

هیچ گزارش مستندی در باره مخارج غیر متعارف او ندیده ام . 

یک بار اخیرا" برای توضیح جنگ غزه به دفترش دعوت شدم در خیابان شهید عراقی که واقعا" منزلی کوچک و محقرانه بود . در این جلسه خیلی متواضعانه پرسید مجلس برای کمک به غزه چه کاری می تواند بکند . مواردی عرض شد و واقعا در زمانی کوتاه دنبال شد . 

۲ - در مورد توقف بعضی لوایح که به دلیل وجود اشکالات صلاح نظام در اصلاح آن ها بود ، وی به دستور عمل کرد ولی اصلا" نگفت دستور است و فشارهای زیاد را بر خود هموار کرد و دم نزد . 

۳ - در مورد فرزندی که سنش به چهل رسیده و ما بطور غیر منطقی پدر را مسئول کار پسر می دانیم واقعا هنوز معلوم نیست پسر چه کار منکری مرتکب شده و پدر در این منکر چه نقشی داشته است . بله یک وقت پسر از موقعیت پدر سوء استفاده می کند و اگر این رابطه نبود آن استفاده واقع نمی شد یک موقع از استفاده یا استفاده سوئی حرف می زنیم که جمع کثیری بدون نسبت یا با نسبت انجام می دهند و یکی هم فرزند یک یا چند مسئول است در اینجا پدری را قطعا" شریک جرم پسر و مشارکت کننده در آن دانستن درست نیست . سکوت ظاهری پدر در چنین مواردی ، ملاکی برای  راضی شمردن پدر از موضوع نیست . سخن گفتن چنین پدری هم تمام کننده جوی که ساخته شده نیست چون جو سازان از هر کلمه توضیحی باز داستان تازه ای ساز می کنند . 

۴ - در مورد سفر دختری که شوهر دارد و به یک سفر خارجی دارای روابط حسنه با ایران رفته و به فرض خریدهایی هم کرده است ، مثل خرید سیسمونی ، باز همین نکات وجود دارد اولا" از جنبه انقلابی درست نیست ، ثانیا" خلاف شرع و عرفی رخ نداده است ، ثالثا" به فرض خلاف بودن به پدر ربط ندارد ، رابعا" هیچ دلیلی بر رضایت پدر و توان او از بازداشتن دختر و داماد وجود ندارد ، خامسا دلیلی بر اظهار مخالفت علنی پدر از فعل دختر و دامادی که زندگی مستقلی دارند وجود ندارد سادسا" هیچ نشانه ای از عدم اعتراض پدر به فعل دختر و داماد در اختیار نداریم .

اما اما اما عملکرد قالیباف در مسئولیت های مختلف پیش روی ماست عملکردی که به صفت پرکاری ، امانتداری ، جهادی بودن و انقلابی بودن متصف شده است و چه ملاکی برای داوری منصفانه از این ها پر ارج تر است ؟ آیا روایت رهبری برای ما به اندازه روایت سیسمونی هم حجیت ندارد ؟ آیا آماج قرار دادن این مدیر توسط دشمنان شناخته شده کافی نیست تا ما در چنین جایی نایستیم ؟ 

قالیباف یکی از معدود تکیه گاه های قطعی حاج قاسم سلیمانی در مدیریت دشوار بحران های سوریه ، لبنان ، فلسطین ، عراق و یمن بود . قالیباف با شجاعت تمام و بدون محاسبه حرف و حدیث ها به قاسم کمک کرد و هیچ جا یک کلمه نگفت . 

کاش می شد اندکی از خاطرات در این مورد مرور کنم تا فرق قالیباف با کسانی که وزیر بودند و سر قرار قاسم در سوریه نرفتند و خسارت عظیمی به منافع ملی ایران زدند تا مبادا روحانی را از خود برنجانند، معلوم شود . کاش و صد کاش

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر