English

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

مردم ایران ۱۶۰ میلیارد به غزه کمک کردند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: باوجود اینکه هیچ اجباری وجود نداشت، اما مردم ایران ۱۶۰ میلیاردی به غزه کمک کردند.

 مردم ایران ۱۶۰ میلیارد به غزه کمک کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در همایش روز هلال‌احمر که امروز در سالن نورالرضا برگزار شد، با گرامیداشت ۹مه هفته  هلال‌احمر و سالروز تاسیس صلیب سرخ، اظهار کرد: امسال ۱۰۲سالگی تشکیل هلال‌احمر در کشور است.

وی افزود:  امسال در شرایطی گرد هم آمدیدم که هفت ماه است، علیرغم قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، مردم مظلوم و مظلومه فلسطین ناجوانمردانه به شهادت می‌رسند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: امسال هفته هلال‌احمر متفاوت‌تر از سال‌های گذشته از نظر کمی و کیفی در حال اجراست و می‌تواند آغازی بر تداوم آن در طول سال باشد.

سلیمانی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های امسال ما امید، نشاط، توجه و مشارکت  مردم است، گفت: از جمله کارهایی است که برای این هفته برنامه‌ریزی شده برپایی نمایشگاه عکس در مسیر ورودی مترو  بوده که هر کدام یک قصه و مطلبی دارد که در آن نهفته است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای هلال‌احمر و مانور توانمندی هلال‌احمر  از دیگر برنامه‌ها بوده که در دریاچه خلیج‌فارس افتتاح شد و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: مصداق فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی و از جان گذشتگی در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر نمایان است.

سلیمانی بیان کرد: شهدای امدادگر مهجور مانده‌اند و در این راستا  کنگره بیش از ۲ هزار شهید هلال‌احمر در این هفته انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم برخی ناجوانمردی‌ها، مردم ما بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان با اعتقادات خود به غزه و بیش از ۶۶ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان بعد از وقوع سیل کمک کردند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: باوجود کاستی‌ها و نقدهایی که وجود دارد، ریل‌گذاری‌های قدرتمندی انجام شده است.

 

اجازه دهند نمی گذاریم در کشور کمبود دارو باشد

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر  نیز در این همایش با تبریک سالروز تاسیس صلیب سرخ جهانی، اظهارداشت:  در گذشته در برنامه توسعه نامی از هلال احمر وجود نداشت که به همت رئیس مجلس این مهم محقق شد و تغییرات خوبی  در بودجه به وجود آمد.

وی افزود: در گذشته  تعداد داوطلبان سازمان جوانان  اندک و حدود ۴۶۰ هزار نفر  بود که در حال حاضر این میزان به ۳میلیون نفر رسیده است که  در راستای بیانیه گام دوم با هلال احمر همکاری می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: جوانانی مقتدر با انگیزه با روحیه جهادی در قالب های مختلف فعالیت خوبی را  در بحران ها داشتند .

کولیوند گفت: باشگاه باور و خانه های هلال از جمله فعالیت های هلال احمر بود که بعنوان یم الگوری موفق توسط صلیب سرخ اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر آموزش مدیریت بحران کارهای زیادی  انجام شد و سازمان داوطلبان هلال احمر بعنوان حلقه وصلی بین کمک نیکوکاران و نیاز نیازمندان به خوبی فعالیت کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در حوزه حقوقی  تمام پرونده قضایی هلال احمر به سرانجام رسید و در  ۹۹درصد به نفع جمعیت رای صادر شده است.

کولیوند به فعالیت داروخانه های  هلال احمر اشاره کرد و عنوان کرد: اگر اجازه دهند ما نمی گذاریم کشور با کمبود دارو روبرو باشد و هیچ نسخه ای بدون دارو بماند.

وی افزود: در حوزه لجستیکی نیز کارهای خوبی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به اضافه شدن ۹۰۰ خودرو به ناوگان هلال احمر در این هفته اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه