English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

داوطلبین هلال احمر در عمل نشان دادند میراث داران داوطبین زمان جنگ هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: داوطلبین هلال احمر در عمل نشان دادند میراث داران و نه میراث خواران رزمندگان زمان هشت سال دفاع مقدس هستند.

داوطلبین هلال احمر در عمل نشان دادند میراث داران داوطبین  زمان جنگ هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در همایش گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ با تبریک هفته هلال احمر، اظهار داشت: جا دارد این هفته را به همه آسیب دیدگان نیز تبریک گفت چرا که بدون شک امداد امدادگران در نجات انسان ها همیشه خاطره دائمی در زندگی مجدد آنها خواهد ماند.

وی افزود: من بر این باور هستم که هلال احمر یک نهاد کاملا به معنای واقعی مردمی است و در حقیقت تبلور سازماندهی شدن مردم در عرصه کمک به مردم در بحران و سختی‌ها است.

رییس مجلس بیان کرد: هلال احمر سازمانی فرامرزی، فراجناحی و فعالیت هایشان بدون در نظر گرفتن مذهب، قومیت و نژاد با یک وظایف انسانی و الهی است.

قالیباف خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد داوطلبان هلال احمر با همراهی و همدلی و همه وجود خود از مددخواهان دستگیری می کنند.

وی افزود:  چه زیبا است که  در جمهوری اسلامی ایران این چنین سازمانی  وجود دارد که سازمانی کاملا انسانی و توجه آنها به مردم و جهتش الهی و معنوی است.

رئیس مجلس عنوان کرد: هلال احمر سازمانی است که معنویت و مردم  در هم گره خورده که با این شاخصه جز موفق ترین سازمان ها هستند.

قالیباف عنوان کرد: اگر  امروز رهبری معظم انقلاب امسال را سال تولید و مشارکت مردمی که سبب مردمی سازی تولید و هر هرحرکت دیگر   می شود، هلال احمر، مردمی تری نهاد در خدمت به خود مردم است.

وی عنوان کرد: اگر هفته ها اخیر را  نمادی از فعالیت های  طول تاریخ و خدمت این سازمان بدانیم شاهد هستیم که  از جنوبی ترین و شرقی ترین  استان کشور از سیل دشتیاری تا شمالی ترین در خوی غربی ترین در زلزله قصر شیرین در فرا ملی و منطقه در غزه و افغانستان به خدمت رسانی پرداخته اند.

رییس مجلس بیان کرد:  در هشت سال دفاع مقدس هلال احمر و شهدای آن، روز های بزرگی را خلق کردند   و شاهد بودیم که داوطلبان هلال احمر کوله ای در پشت خود داشتند که روحیه به رزمندگان برای امداد و نجات می دادند و در کنار کوله امداد اسلحه را هم برای جنگیدن به همراه داشتند.

وی بیان کرد: گفته می شود در جنگ مرد از نامرد مشخص می شود، هلال احمر نشان داد از مردان مخلص سرزمین ما هستند.

قالیباف عنوان کرد: داوطلبین اکنون میراث داران رزمندگان زمان جنگ هستند نه میراث خواران که در عمل  نیز نشان دادند.

 وی با اشاره به صحبت امیر المومنین(ع) عنوان‌کرد:  خدمت را  تا زمانی که خدا آن را بزرگ کند، و پنهان داشتن آن تا زمانی که خدا آن را آشکار کند و شتاب در کمک به نیازمند تا زمان تامین را سرلوحه کار قرار داد.

رئیس مجلس گفت: در کمک به لین سازمان دریغ نمی کنیم چه در بوجه و چه در برنامه هفتم و امیدواریم این سازمان در پایان برنامه هفتم بتواند در رتبه های اول هلال احمر در سطح جهانی باشد.

وی بیان کرد: امروز در کنار توجه به فناوری های اجتماعی در کنار زیر ساخت های فنی بسیار حائز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه