English

ترافیک پرحجم قاچاق سوخت در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان داشت: ترافیک پرحجم قاچاق سوخت در برخی از محورهای شرق و روستاهای استان، امنیت را مختل کرده است و اغلب دانش آموزان به این شغل کاذب گرایش بیشتری پیدا کردند.

ترافیک پرحجم قاچاق سوخت در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان، عارف اکبری دادستان بندرعباس، سردار جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان، سردار اسماعیلی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان و جمعی از اصحاب رسانه استان و تهران، نشست خبری  در سالن فرماندهی انتظامی هرمزگان برگزار شد.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هرمزگان به عنوان یکی از مهمترین استان های اولویت دار کشور تلقی می شود، توفیق خدمت در لباس نیروی انتظامی را دارم و با تمام قوا در کنار اعضا شورای تامین و دستگاه های سیاسی، امنیتی و نظامی ایفا نقش می کنیم.

سردار جاویدان بیان داشت: از آنجایی که هرمزگان به لحاظ اقتصادی دارای شرایط ویژه و موقعیت استراتژیک است برهمین اساس افراد زیادی از قومیت های مختلف برای یافتن شغل مناسب، این منطقه مهم را برای زندگی انتخاب کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان داشت: تعامل مطلوبی بین دستگاه حاکمیت و مردم شریف هرمزگان برقرار است. 

وی ضمن بیان اینکه،استان هرمزگان به لحاظ امنیتی و انتظامی در قیاس با شاخص‌های کشوری از میانگین مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: نیروی انتظامی و وزارت کشور براساس مولفه های انتظامی وضعیت تمام استان ها را ارزیابی می کنند.

سردار جاویدان ضمن بیان اینکه وضعیت امنیت در هرمزگان مطلوب است، گفت: تلاش بی وقفه و هم افزایی بین دستگاه های حاکمیتی و اعضا شورای تامین و همچنین رعایت قوانین و مقررات توسط مردم شریف هرمزگان منجر شده تا وضعیت امنیت در استان به سمت مطلوب پیش رود. 

فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان داشت: هرمزگان دارای هزارو 200 کیلومتر مرز آبی است «از شهرستان پارسیان تا انتهای جاسک که به سیستان و بلوچستان متصل می شود». به طور قطع این مرزهای دریایی، خادمان وفاداری هم دارند که از تمامیت سرزمینی آن با جان و دل دفاع می کنند.

وی در ادامه گفت: بیش از 70 درصد صادرات از طریق بنادر هرمزگان انجام می شود.

وی اذعان داشت: استان هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های بالقوه و همچنین وجود حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی و همچنین وجود جرایز مهم از قبیل قشم، هرمز، کیش و... یک مقدار به لحاظ امنیتی حساس کرده، اما خدا را شاکریم که شرایط امنیتی بسیار مطلوب است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: گاهی اوقات پیش می آید افرادی می خواهند سوء استفاده از خلاءهای قانونی کنند.

سردار جاویدان تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت های مهم مرزبانی و نیروی انتظامی استان هرمزگان، دستگاه قضایی و... مبارزه با پدیده قاچاق سوخت است. بنابراین ترافیک پرحجم قاچاق سوخت در برخی از محورهای شرق و روستاهای استان، امنیت را مختل کرده است و اغلب افراد از جمله دانش آموزان کم سن و سال به این شغل کاذب گرایش بیشتری پیدا کردند. 

وی بیان داشت: مسئولان استانی در بخش های انتظامی، پیشگیری و امنیتی با درایت کامل و کارشناسی دقیق تمام سعی شان بر این است که قاچاق سوخت را ریشه کن کنند.

مسئول انتظامی هرمزگان گفت: طرح مشترک پلیس در راستای شناسایی نقاط آلوده در برخی از روستای حوزه شهرستان بندرعباس و میناب اجرا شد و برخی از کشفیات در حوزه سوخت بالغ بر سه میلیون لیتر است. 

به گفته فرمانده انتظامی استان هرمزگان، کاهش تردد خودروهای شوتی و کشف قاچاق سوخت ضربه مهلکی بر بنیان های اقتصادی آنان وارد کرد و سرباند قاچاقچیان اموال شان توقیف شده است.

وی ضمن بیان اینکه با رعایت چارچوب قانونی طرح های تاثیر گذاری در حوزه انتظامی استان انجام شده است، بیان داشت: در سال گذشته، بالغ بر 26 طرح ارتقا در حوزه مقابله با قاچاق سوخت انجام دادیم و بخش کثیری از طرح با مشارکت دریابانی انجام شده است اما فقط در این 26 طرح بالغ بر 27 میلیون لیتر سوخت قاچاق و همچنین 4هزارو 268 دستگاه انواع خودروهای شوتی، خودروهای سنگین و نیمه سنگین و سبک که دخالت در قاچاق سوخت داشتند، ضبط شده است. 

وی همچنین گفت: 420کیلومتر لوله‌ها از انبارها و خانه‌های روستایی به‌سمت سواحل کارگذاری شده بود که با ابزار و تجهیزات پلیس امحا شده است.  

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان ابراز داشت: سه هزارو 657 نفر در رابطه با قاچاق سوخت دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادیم. 

سردار اسماعیلی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی کشور مبارزه با قاچاق در انواع و اقسام آن بوده است، به این دلیل طرح‌های زیادی در این خصوص داشتیم و فرماندهی انتظامی کنار مرزبانی و دستگاه قضایی عملیات‌های فراوانی داشته است.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان ضمن بیان اینکه در دو سال اخیر 40 درصد توان شناوری ما افزایش پیدا کرده است، افزود: بنا به گفته فرمانده انتظامی کشور، امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود. در سال گذشته بیش از دوهزارو 300میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و ضبط شد که رشد قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته بود.

وی اذعان داشت: کشف حدود 23 میلیون لیتر سوخت قاچاق فقط در دریابانی بوده است. در دخانیات بیش از 24 میلیون نخ سیگار و بیش از 23 هزار لوازم منزل بوده است و در این میان بیش از 950 شناور قاچاق‌بر توقیف شده است.

فرمانده مرزبانی هرمزگان بیان داشت: امسال در 50 روز اخیر بیش از سه میلیون و 700 هزار لیتر سوخت کشف و ضبط شده است. 

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان افزود: به قاچاقچیان سوخت که نظام اقتصادی کشور را به چالش می‌کشند، هشدار می‌دهیم که مرزبانی و فرماندهی انتظامی استان با حمایت دستگاه قضایی سال سختی را برای قاچاقچیان رقم می‌زند. ما تلاش می‌کنیم با شناسایی نیروهای اصلی و سرکردگان باندهای قاچاق به بنیه مالی آن‌ها نیز ضربه سختی بزنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه