English

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان:

هجمه ها علیه تولید کاتد مس، سیاسی است

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان گفت:علت این همه هجمه سیاسی است و عده ای با مباحث سیاسی می خواستند و می خواهند این طرح به ثمر نرسد و استان از دستیابی به ۳.۴ هزار تن مس کاتد و اشتغال ۷۰۰ نفر محروم بماند.

هجمه ها علیه تولید کاتد مس، سیاسی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، معبود عباس زاده روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سمت مدیرعامل شرکت تازه تاسیس مس آذربایجان پس از اعلام استقلال توسط رییس جمهور در سفر دوم استانی، اظهار کرد: با اعلام رئیس جمهور و استقلال و تشکیل شرکت مس، آرزوی دیرینه مردم محقق شد و این شرکت با توجه به نقشه راه، چشم انداز و راهبردی که اتخاذ کرده به دنبال توسعه منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تنها هشت تا ۹ درصد اکتشافات در بزرگ ترین معدن مس کشور و خاورمیانه صورت گرفته، افزود: باید در زمینه اکتشافات بیش از پیش اقدام صورت گیرد و با تلاش های صورت گرفته در این زمینه، خبرهای خوشی در مورد ذخایر این معدن در روزهای آینده منتشر می شود.

عباس زاده اضافه کرد: حوزه اکتشافات ارتباط مستقیمی با تجهیزات معدنی که در حال حاضر به ۲۰ دستگاه مالکیتی ارتقا یافته و همچنین آزمایشگاه جامع معدنی دارد که خوشبختانه در این زمینه در معدن مس سونگون کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به رغم ظرفیت های بالا در این معدن، در زمینه تولید وضعیت خوبی در معدن وجود نداشت، گفت: باید ظرفیت این معدن را باور کرده و برای دستیابی به ۴۰۰ هزار تن کاتد مس در این معدن تلاش و برنامه ریزی جامع کنیم.

وی افزود: تولید مس کاتد که ۱۴ خرداد و در جریان سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گرفت نقطه عطفی در تاریخ ۳۵ ساله این شرکت بود.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان همچنین با بیان اینکه مس سونگون هیچ مشکل زیست محیطی ندارد، گفت: مخازن اسیدی موجود در طرح هیپ لیچینگ (اسیدپاشی) از اطمینان و استاندارد بالایی برخوردار هستند و علاوه بر اینکه در مقابل زلزله های با قدرت ریشتر بالا مقااوم هستند هیچ گونه نشتی ندارند.

عباس زاده گفت: سال ۹۲ مجوز محیط زیست این طرح صادر شده و در سال ۹۷ سازمان صمت با ایجاد طرح موافقت کرده با این همه، شرکت برای رفع همه ابهامات به رغم عدم تغییر پارامترهای محیط زیستی، دانشگاه سهند را به عنوان حَکم انتخاب کرده تا بحث های زیست محیطی را بررسی کند و گزارش این اقدام در آبان سال ۱۴۰۱ به محیط زیست ارسال شده است.

وی بیان کرد: برای تمام طرح های شرکت، پیوست زیست محیطی تهیه شده و از بهترین های این حوزه در زمینه مسائل زیست محیطی شرکت فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با اعلام اینکه این شرکت سال گذشته ۸۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کرده گفت: امسال نیز از مجموع ۲۳۵ هزارمیلیارد تومان تعهد سرمایه گذاری در استان در حضور رئیس جمهور امضا شد ۱۰۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این شرکت در استان صورت می گیرد.

عباس زاده بیان کرد: ۸۵ هزار میلیارد تومان این رقم در ورزقان سرمایه گذاری می شود که چهره این شهرستان را متحول خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همه شهرستان های متاثر از معدن باید به صورت هم تراز توسعه یابند و از اعتبارات مسئولیت های اجتماعی مس سونگون برخوردار شوند اما به رغم اینکه مس در این زمینه خوب هزینه کرده مظلوم واقع شده است.

وی افزود: این شرکت ۱.۱ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۵۶ کیلومتر جاده هزینه کرده و برای امسال نیز ساخت ۱۰ کیلومتر باند برگشت و همچنین خاروانا - ورزقان را در برنامه قرار داده است که پس از تایید از سوی وزارت راه و شهرسازی اجرایی و عملیاتی می شود و امیدواریم ظرف ۲ سال به اتمام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه