English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

هجوم معتادان متجاهر در ورودی ایستگاه های مترو/ پلیس ورود کند

براساس شواهد و قرائن تعداد معتادان متجاهر نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است و این یعنی افزایش نا امنی در سطح جامعه که باید هرچه سریعتر برای رفع این معضل فکری اساسی شود.

هجوم معتادان متجاهر در ورودی ایستگاه های مترو/ پلیس ورود کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، موج هوای سرد مدتی است به جغرافیای تهران رسیده، وارد فصل زمستان شدیم و با وجود خشکسالی، شاهد بارش های پراکنده باران و برف در کلانشهر تهران هستیم، اما متاسفانه این نزول رحمت الهی در پی نعمات بی شمارش گاهی آشفتگی هایی را نیز به دنبال دارد.

در این ایام با نفوذ موج هوای سرد و بارندگی ها افراد کارتن خواب به ورودی اکثر ایستگاه های مترو تهران هجوم برده اند و در ساعات مختلفی از روز خصوصا صبح ها، چهره زشتی را در سطح شهر رقم زده اند.

اما موضوع اسکان کارتن خواب ها در سطح شهر موضوع جدیدی نیست و سالیان سال است که ارگان های ذی ربط نظیر نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران در کشمکشی طولانی به جهت رفع این مشکل هستند.

در واقع طبق اعلام رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تنها در سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر معتاد رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که این روزها آمار آن ها به شکل تصاعدی و قابل توجهی افزایش یافته است.

مترو تهران

ایستگاه مترو راه آهن تهران

در حقیقت شهروندی نیست که صبح ها پس از ترک منزل، در حاشیه بزرگراه ها، پل های عابر پیاده، ایستگاه های بی آرتی، بوستان ها، میادین و ورودی های ایستگاه های مترو به معتادان متجاهری که خود را میان کارتن ها و پتویی کهنه پیچیده یا مشغول مصرف مواد مخدر در ملا عام است برخورد نکند.

درکنار وظیفه انکار نشدنی سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی به  منظور ایجاد امنیت در جامعه، شهرداری نیز به عنوان متولی شهر در راستای حل بحران معتادان متجاهر و متکدیان مسئول است و در همین ارتباط نیز مدتی قبل شهردار تهران در گفتگو با خبرگزاری موج اعلام کرد: شهرداری تهران ساماندهی معتادان متجاهر را در دستور کار قرار داده است.

در واقع به گفته مسئولان یکی از دلایل اصلی ازدیاد این معتادان در سطح شهر کمبود ظرفیت مراکز نگهداری و عدم پذیرش معتادان متجاهر بود به نحوی که اکثر این معتادان پس از جمع آوری و مدت کوتاهی حضور در کمپ ها، بازهم به همان روال سابق در سطح شهر رها می شدند.

در حقیقت طبق سیاق گذشته معتادان متجاهر از سطح خیابان جمع آوری شده و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده و یک بازه زمانی  ۳ ماهه را طی می کردند اما باز روز از نو روزی از نو.

به معنای واقعی کلمه این شیوه درمان معتادان متجاهر فقط هزینه برای حاکمیت را در پی داشت و هیچ تاثیری در زندگی فرد معتاد و در سطح کلان آن جامعه ایجاد نمی شد.

اما شهرداری تهران اخیر اعلام کرد: برای رفع این مانع ۹ گام برنامه آموزشی، تربیتی و درمانی برای درمان درست این افراد تهیه کرده و از تمام مراکز  ماده ۱۶ خواسته تا این ۹ گام را اجرا کند.

اما کماکان ازدیاد این افراد در سطح شهر نه تنها چهره شهر را مخدوش کرده بلکه دچار سلب امنیت شهروندان شده است و بارها مزاحمت ها و تعرض این افراد برای شهروندان دردسر ساز شده است.

البته باید متذکر شد شهرداری و دیگر دستگاه های مسئول صرفا در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر وظیفه دارند و در اصل جمع آوری این معتادان از سطح شهر برعهده پلیس است، اما با این وجود در این روزهای سرد سال، هر روز به تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر افزوده می شود و سایه شوم ناامنی بر سر شهروندان پایتخت سیاه تر.

به گزارش خبر گزاری موج، براساس شواهد و قرائن تعداد معتادان متجاهر نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است و این یعنی افزایش نا امنی در سطح جامعه که باید هرچه سریعتر برای رفع این معضل فکری اساسی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه