English

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

برخی پلتفرم ها در کشور مروج کشف حجاب هستند/ برخی سلبریتی ها از سرمایه ایران استفاده می کنند و تخطی از قانون را ترویج‌می دهند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی پلتفرم ها دقیقا ترویج کشف حجاب می کنند که باید این رویه اصلاح شود.

برخی پلتفرم ها در کشور مروج کشف حجاب هستند/ برخی سلبریتی ها از سرمایه ایران استفاده می کنند و تخطی از قانون را ترویج‌می دهند

عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، اظهار داشت: این شورا در مسئله حجاب  مصوباتی داشته است که  بسیار جامع نگر است یعنی  وظیفه فعالیت های فرهنگی دستگاه ها  و گفتمان سازی را  بسیار  پر رنگ بیان کرده اما  متاسفانه برخی دستگاه ها به وظایف خود درست عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه ها در راستای فرهنگسازی کارهای خوبی را آغاز کردند، افزود: ما در این دوره فعالیت شورای انقلاب فرهنگی تک تک این دستگاه ها را احضارکرده برنامه ای  که در گذشته انجام دادند را عنوان و برنامه حال و آینده خود را نیز در این راستا توضیح دادند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که در این راستا مسئولیت قانونی دارد، فراجا است، بیان کرد: آنها یک ماموریت دارند و قوه قضائیه نیز برای تحقق قانون، در راستای پیگیری و نظارت وظایف قانونی خود را دارد.

خسروپناه در توصیه ای به وزارت کشور گفت: با توجه به اینکه قرارگاه عفاف و حجاب در این وزارتخانه مستقر است، وزارت کشور باید مسئولیت راهبری و سیاستگذاری را انجام دهد و همانگونه که به نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور توصیه می کنند به دیگر دستگاه ها نیز برای اجرای وظایف خود توصیه کنند که به مسئولیت و ماموریت خود عمل کنند. 

وی با عنوان اینکه یکی از ابزارهای گفتمان سازی ساخت فیلم، سریال، پویا نمایی و انیمیشن سازی است ، خاطرنشان کرد:  پلتفرم ها، صدا و سیما و مجموعه هایی که به تولید فیلم و سریال می پردازند باید به  مسئله عفاف و توجه کنند، متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی پلتفرم ها دقیقا ترویج کشف حجاب می کنند که باید این رویه اصلاح شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: مجموعه ساترا این مأموریت را دارد که از نظر قانونی بر سریال‌ها  نظارت داشته باشد و باید  با دقت عمل پیش رود و اگر بخشی از سریالی  ترویج بی حجابی یا حتی بی عفتی باشد باید حتما جلوی این اقدامات گرفته شود .

خسرو پناه عنوان کرد: برخی از چهره ها مانند سلبریتی‌ها، بعضا افرادی هستند که اگرچه در آمریکا یا کشورهای اروپایی زندگی می کنند اما در ایران به عنوان ورزشکار و بازیگر می آیند از سرمایه ایران استفاده می‌کنند گاها در آن کشورها هم مالیات خود را داده و تکالیف قانونی را انجام می دهند و بعد شروع به ترویج بی حجابی در کشور ایران می کنند.

وی گفت: قوه قضاییه و فراجا باید با این افراد برخورد داشته باشند چرا که آنهایی که بستر ساز مسئله بی حجابی شدند از نظر قانونی نسبت به افراد معمولی تخلف بیشتری را انجام داده اند. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: البته اکثریت هنرمندان و ورزشکاران عزیز که در کشور فعالیت می کنند به موضوع حجاب و قوانین کشور معتقد هستند و به رعایت قانون احترام می گذارند.

خسرو پناه با اشاره به اینکه همگان با ترویج فرهنگ بی حجابی و برهنگی مخالف هستند، گفت: حتی آنهایی که گاهی با کشف حجاب به دلایلی مانند عدم آگاهی کافی به بیرون می آیند مخالف برهنگی هستند و اعتقادی به این رفتار غلط ندارند.

وی عنوان کرد: درست است کار در این حوزه بحث فرهنگی است اما یک لایه های امنیتی برای یک عده بسیار قلیل است که تاثیر بی حجابی را در جامعه با برخی اقدامات هدایت شده تشدید کنند که با آنها باید برخورد شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: یک درصد بسیار ناچیز امنیتی، درصد جزئی انتظامی و حجم بیشتر مسئولیت ها کار فرهنگی اجتماعی  است که کارهای خوبی آغاز شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نظارت های خود را دارد.

وی گفت: ما در جامعه وقتی با یک ناهنجاری رو برو می شویم باید ورود کنیم اما ورود باید منطقی، قانونمند و ضابطه مند باشد و البته نباید تلقی درگیری با جامعه و موجب ناراحتی باشد چرا که  درگیری و تعارض مردم با هم آفت و آسیب است و مراقب باشیم برای حل یک مسئله یک آسیب دیگری به جامعه وارد نکنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه