English

استاندار تهران:

آمادگی برای کاهش عوارض زلزله احتمالی در تهران ضروری است

استاندار تهران با بیان اینکه مانورهای آمادگی در برابر زلزله به صورت هفتگی در استان برگزار می‌شود بر ضرورت آمادگی و تامین تجهیزات برای کاهش عوارض زلزله احتمالی در پایتخت تاکید کرد.

آمادگی برای کاهش عوارض زلزله احتمالی در تهران ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا فخاری بعد از ظهر شنبه در جلسه پرسش و پاسخ به خبرنگاران که در استانداری تهران برگزار شد در مورد زلزله احتمالی در تهران اظهار داشت: تهران از زلزله مصون نیست و باید خود را برای حوادث غیرمترقبه آماده نگه داریم و برآوردهای آن در دستورکار باشد. با بیان اینکه مسئولیت نظارت، کنترل و مقابله با بحران‌ها به عهده شهرداری تهران است افزود: البته این مساله نافی مسئولیت سایر دستگاه‌ها نیست و زلزله تهران بر اساس یافته‌های زمین شناختی بر اساس گسل‌های فعال است، اما فعلاً فعالیت اصلی منجر به زلزله برآورد نشده و باید برای آینده‌ای که زمان و میزان زلزله مشخص نیست، آماده باشیم.

وی ادامه داد: باید برای آماده سازی مکان‌ها و تأمین تجهیزاتی که می‌تواند عوارض زلزله را کاهش دهد، آماده باشیم، در این خصوص باید اعلام کنیم که در حال حاضر استان تهران دارای هشت میلیون نفر جمعیت ثابت و ۱۳ میلیون نفر جمعیت شناور است که این امر برآوردها را مشکل تر می‌کند.

استاندار تهران در مورد اقدامات پیشگیرانه عنوان داشت: طرح‌های مانوری، ایجاد مراکز برای مدیریت بحران و تأمین نیازمندی‌های اولیه در دستورکار قرار دارد و به صورت هفتگی مانورهایی در سطح تهران برگزار می‌شود تا میزان آمادگی‌ها افزایش یابد.

فخاری با بیان اینکه باید جمعیت تهران را به عنوان اصل مهم آسیب پذیری مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر ظرفیت لازم برای اسکان، تأمین منابع مالی و زندگی عزت مندانه در دیگر نقاط تأمین شود، افراد تمایلی به مهاجرت به تهران نخواهند داشت و باید برای مهاجرت معکوس شرایط مهیا و چگونگی انتخاب مکان زندگی در فضای ضابطه مند فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه