English

استاندار تهران:

سامانه جامع کنترل و نظارت بر تولید و توزیع اقلام ضروری ایجاد شود

استاندار تهران با اشاره به نقش دولت در تعادل‌بخشی بازار گفت: ایجاد سامانه جامع کنترل و نظارت بر تولید و توزیع اقلام ضروری است.

سامانه جامع کنترل و نظارت بر تولید و توزیع اقلام ضروری ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری موج

، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران لزوم کنترل شبکه توزیع، نظارت و کنترل بر کلیه مراحل تولید، توزیع و فروش اقلام را از وظایف اصناف و بازاریان دانست و با تاکید بر عدم دخالت دولت در این موارد، از مسئولین ذیربط خواست تا کلیه امور را به خود اصناف و بازاریان سپرده و دولت به وظیفه اصلی خود یعنی تعادل بخشی بپردازد.

وی با بیان اینکه این جلسات باید در بازار و بین اصناف تشکیل شود تا آنها به صورت تخصصی کنترل اوضاع را در دست بگیرند، گفت: در تمام دنیا دولت ها نقش متعادل سازی تولید، توزیع و فروش کالا را به عهده دارند اما وظیفه اصلی بر دوش بازاریان است.

استاندار تهران تحلیل های اشتباه و خلاف واقع که عموما ناشی از عدم اشراف مسئولین به جریانات بازار است را عامل اصلی التهاب بازار عنوان کرد و با اشاره به اینکه  نظام بازار توسط مردم و بازاریان تعیین می‌شود و دولت نباید دخالتی در آن داشته باشند، افزود: بازار و اصناف برای خود یک سخنگو مشخص نمایند تا با اشرافی که اوضاع و امور بازار دارد و با زبان مردم با آنها سخن بگوید و مردم را در جریان امور بازار قرار دهد. 

فخاری کنترل و نظارت بر تولید و توزیع اقلام را منوط به وجود سامانه جامع و دقیق دانست که میزان تولید و مراحل توزیع در آن ثبت شود تا بتوان مرحله به مرحله آن‌را رصد نموده و بر اوضاع تسلط داشت.

وی با بیان اینکه اگر ما از میزان تولید و نحوه توزیع  باخبر باشیم می‌توانیم با سنجش میزان نیاز بازار، کمبودها را با روش های دیگر جبران کرده و بازار را کنترل کنیم، گفت: با این روش و رصد سامانه اگر کسی قصد ایجاد اخلال در بازار را داشته باشد دستگاه هایی که وظیفه امنیت اقتصادی جامعه را بر عهده دارند به موضوع ورود کرده و با خاطیان برخورد خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه