English

رئیس اورژانس استان تهران خبرداد؛

به زودی از اولین آمبولانس دوستدار کودک در تهران رونمایی می شود

رئیس اورژانس استان تهران گفت: به زودی از اولین آمبولانس دوستدار کودک در تهران رونمایی می شود، این آمبولانس یک مهد کودک سیار است که فضای متفاوت آن سبب کاهش ترس کودکان می شود.

به زودی از اولین آمبولانس دوستدار کودک در تهران رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در نشست خبری فجر سلامت، اظهار داشت: زمانی که اورژانس در تهران شکل گرفت تنها ۲۰ پایگاه و دستگاه آمبولانس را دارا بود که این میزان  در حال حاضر به ۲۹۵ پایگاه و ۵۶۰ دستگاه آمبولانس رسیده است.

وی با بیان اینکه بزودی در استان تهران با حمایت  ریاست محترم سازمان و  همکاری معاونت درمان  و انجمن سکته مغزی ایران  در طرح ۷۲۴ شاهد نو آوری خواهیم بود، افزود: فعالیت های صورت گرفته سبب کاهش  معلولیت ها و آسیب های ناشی از سکته هاد مغزی می شود.

رئیس اورژانس استان تهران بیان کرد: زیر ساخت هایی در مرکز فرماندهی  و  اقدام راهبری عملیات  اورژانس تهران برای  نا شنوا فرآهم گردیده که امروز ناشنوایان به راحتی  میتوانند با  اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کنند.

توکلی گفت: با همکاری اورژانس کشور به زودی   این امکان برای افراد دارای طیف اختلالات اوتیسم نیز فرآهم می شود و به راحتی  میتوانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زمان که بسیار حائز اهمیت است با اقدامات صورت گرفته در این دولت زمان رسیدن موتور لانس به سه دقیقه  و  آمبولانس به بیش از یک دقیقه کاهش پیدا کرده است .

 

برای کاهش یک دقیقه زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه راه اندازی چند پایگاه مورد نیاز است؟

رئیس اورژانس استان تهران عنوان کرد: در تحقیقی که سال گذشته صورت گرفت برای کاهش هر یک دقیقه زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه  در کلان شهر ها به ویژه در شهر تهران  راه اندازی ۲۰ پایگاه جدید نیازمند است،  اگر چه منابع آنچنانی به اورژانس تهران تزریق نشده است اما با تمهیداتی که  با اورژانس کشور صورت گرفته  با تغییرات فرآیندی کاهش  محسوسی در  زمان رسیدن اورژانس استان تهران  ایجاد کردیم.

 توکلی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اخیر  ۲ میلیون۷۳۰  هزار   تماس شهروندی به اورژانس استان تهران انجام شده، اظهار کرد:  این تماس ها منجر به ۹۶۵ هزار ماموریت شد، روزانه در استان تهران ۱۱ هزار تماس از سمت مددجویان شاهد هستیم که  منجر به ۳ هزار و۵۰۰ ماموریت می شود.

 وی گفت: از  ۹۶۵ هزار ماموریت انجام شده در ۹ ماهه ابتدایی سال هزارو ۱۵۳ مورد آن  مرتبط با حوادث ترافیکی بوده و همه تلاش ما این است که با کاهش زمان  رسیدن کاهش اضطراب، مرگ و میر،  معلولیت و آسیب های ناشی از حوادث  ترافیکی و افزایش رضایتمندی را داشته باشیم.

رئیس اورژانس استان تهران افزود در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد از عملکرد اورژانس رضایت دارند و با کاهش ۱۰ درصدی شکایت مردم روبرو هستیم.

توکلی در خصوص خدمات ویژه به بیماران قلبی عنوان کرد:  یکی از  چهار عامل اصلی مرگ و میر در کشور ما  بیماری های قلبی عروقی است که سکته های حاد قلبی در این گروه قرار میگیرد، با تدابیر صورت گرفته در اورژانس تهران با راه اندازی  دیسپچ و تامین تجهیزاتی مانند دستگاه  نوار قلب، با ارسال وضعیت بیمار به متخصص زمان رسیدگی به بیمار کاهش پیدا کرده و سبب کاهش عوارض ناشی از گرفتگی عروق قلبی می شود.

وی گفت: روزانه به ۱۰ مورد از این بیماران در استان تهران خدمات ارائه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه