English

کارشناس مسئول بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان یزد :

زنبورداران شرایط بهداشتی را در تولید عسل رعایت کنند

کارشناس مسئول بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: زنبور داران با حفظ ارتباط خود با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه های آنان شرایط بهداشتی را در کندو ها و تولید عسل فراهم کنند.

زنبورداران شرایط بهداشتی را در تولید عسل رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حمید پورمیرزایی در این خصوص اظهار داشت: از آنجا که طبق قانون سازمان دامپزشکی زنبور عسل به عنوان یک فراورده خام تحت پوشش برنامه های کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی قرار دارد کنترل بیماری های آن نیز توسط کارشناسان دامپزشکی صورت می گیرد؛ به بیان دیگر کارشناسان دامپزشکی حافظ سلامت صنعت زنبور داری و محصولات آن در استان می باشند.

وی با بیان این نکته که بیماری های عمده زنبور عسل به دو نوع انگلی و باکتریایی تقسیم می شوند افزود: نوزما و واروا از جمله شایع ترین بیماری های تهدید کننده سلامت زنبورهای عسل می باشد که هر کدام از راه های گوناگونی از طریق تغذیه با آب و غذای آلوده، غارت کندوها، ملکه آلوده، نقل و انتقال کندوها، انتقال قاب های شفیره ازکلونی های آلوده به کلونی های سالم و رعایت نکردن نکات بهداشتی هنگام وارد نمودن بچه کندو به زنبورستان، قابل انتقال و انتشار می باشند.

حمید پورمیرزایی با اشاره به ضررهای اقتصادی وارده به زنبورداران، ناشی از بروز بیماری در کلونی های زنبور عسل اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی با پایش منظم بیماری های زنبور عسل در مناطق مختلف نقش مهمی در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری ها داشته و بدین وسیله به رونق صنعت زنبوداری و جلوگیری از خسارات اقتصادی ناشی از تلفات زنبور عسل کمک می نمایند.

وی در خاتمه به زنبور داران توصیه کرد: با حفظ ارتباط خود با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه های آنان و فراهم آوردن شرایط بهداشتی ضمن تضمین موفقیت شغلی خود،  و محصول سالم با کیفیت را به مصرف کنندگان ارائه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه