English

بلاتکلیفی ۴۲ فرهنگسرای روستایی به دلیل کمبود اعتبار

فرماندار ویژه میناب از بلاتکلیفی 42 فرهنگسرای روستایی به دلیل کمبود اعتبار خبر داد.

بلاتکلیفی 42 فرهنگسرای روستایی به دلیل کمبود اعتبار

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد احمدی فرماندار ویژه میناب گفت: هرمزگان با تمام ظرفیت‌ها سرزمین سنت‌ها آئین ها و خرده فرهنگ‌ها است.

فرماندار ویژه میناب، مهم‌ترین مشکل این شهرستان را نبود زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: در شهرستان میناب که ۸۰۰ هنرمند دارد فقط ۱۶۰ صندلی برای اجتماع هنرمندان موجود است.

وی ادامه داد: هرمزگان در سطح کشور در رشته‌های هنری جزو استان‌های شاخص و سرآمد است و هنرمندان استان در کشور جایگاه های بالایی کسب می‌کنند.

احمدی اضافه کرد: در حوزه فرهنگسراهای روستایی بیش از ۴۲ پروژه ۱۲ سال است شروع شده و معطل هستند که لازم است توجه ویژه ای شود و اعتبار آن‌ها تامین شود.

وی تاکید کرد: ما پیشنهاد داریم برخی از رشته‌های فرهنگی و هنری ایجاد شود و هنرستان‌های تخصصی راه‌اندازی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های هنرمندان‌مان برای ارتباط با نسل جدید استفاده کنیم.

فرماندار ویژه میناب بیان کرد: این شهرستان بیش از ۱۱ جشنواره دارد که تقویت این آیین‌ها و مراسمات بسیار ضروری است و کمک و مساعدت شود.

احمدی در پایان با تاکید بر اینکه باید پشتوانه قوی برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی تعریف شود گفت: می‌بایست ساختار این شورا تغییر کند تا پژوهشگران، جامعه شناسان و دانشگاهیان بیشتر در آن حضور داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه