English

نصراله دلوی در گفتگو با موج؛

پدر وزنه برداری ایران هستم

نصراله دلوی پدر وزنه برداری ایران و استان اصفهان است که با عشق و علاقه وافری بیش از 45 سال از ورزش کشور و استان ودر سطح بین المللی در قالب ورزشکار، مربی و داور بین المللی ، رئیس هیات پرورش اندام فعالیت بسیار اثربخش داشته است.

 پدر وزنه برداری ایران هستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، نصراله دلوی نام آشنا برای ورزش وزنه برداری و پرورش اندام کشور و استان اصفهان است که با عشق و علاقه وافری بیش از 45 سال از ورزش کشور و استان و در سطح بین المللی در قالب ورزشکار، مربی و داور بین المللی، رئیس هیات پرورش اندام فعالیت بسیار اثربخش داشته است. و علاوه بر کسب تقدیرنامه و لوح و تندیس های فراوان ورزشکاران بسیاری را نیز به عرصه ورزش کشور معرفی کرده است.

مسئول خبرگزاری موج اصفهان به اتفاق رئیس هیات تنیس استان اصفهان و چند تن از ورزشکاران به دیدار مردی رفتند که علی رغم اینکه با واکر جابجا می شد ولی بسیار بشاش ، امیدوار و با نشاط بود.

دلوی که در عین بیمار بودن، شاد و خندان پذیرای میهمانان بود با تشریح وضعیت پرورش اندام و وزنه برداری که در سالهای دور بعنوان یک هیات فعالیت داشتند، گفت: پس از گذشت زمان وزنه برداری و پرورش اندام هر کدام بعنوان یک هیات مطرح شدند این در حالی بود که امروز بیش از 90 سال از میلاد این وزنه بردار در جهان می گذرد و قدرت این ورزش در کشور 80 سال است اما ورزش پرورش اندام در اصفهان با تاسیس باشگاه نیرو و تندرستی در اصفهان فعالیت پرورش اندام خود را آغاز نمود. 

این در حالی است که در آن زمان برای پرداختن به ورزش پرورش اندام هیچ کمکی به وسیله خاصی وجود نداشت و این ورزش به زیبایی اندام معروف بود و ورزشکاران علاقمند به پرداختی به این ورزش در باشگاه باید در نوبت قرار می گرفتند تا بتوانند فعالیت کند.

این پیشکسوت ورزش پرورش اندام می گوید: مربیان هم درآن دوران دانش کافی نداشتند و فقط عشق به این رشته نتیجه مطلوب را به ارمغان می آورد و در حقیقت همه بی ریا ورزش می کردند و ادعایی هم نداشتند.

نصراله دلوی گفت: در مسابقات پرورش اندام در سال 1347که بین ورزشکاران باشگاه نیرو و تندرستی برگزار شد توانستم مقام اول را بدست آورم که بعد از باشگاه نیرو و تندرستی به تدریج در باشگاه تربیت و دارایی هم تاسیس و در این رشته ورزشی فعال شدند.

وی ادامه داد: همچنین در طی سالهای فعالیت در ورزش با 11 مدیر کل تربیت بدنی آن روز و اداره ورزش و جوانان امروز در طی 45 سال در قسمت های مختلف در ورزش استان فعالیت کردم و آنقدر به کارم عشق می ورزیدم که به پدر ورزش اصفهان معروف شدم.

وی 41 سال رئیس هیات پرورش اندام و وزنه برداری استان اصفهان بوده و سال های 47 تا 88 دوران قهرمانی های او بوده است.

شعار این پیشکسوت ورزش استان "ظلم بکش ولی ظلم نکن" بوده و معتقد است مسئولان ورزش استان و کشور باید بگونه ای برنامه ریزی کند که همه اقشار بتوانند از امکانات ورزشی بهره مند و استعداد ها بیش از پیش در جوانان مستعد شکوفا شود.البته من خود نیز گندم کاشته و گندم درو کردم بگونه ای که امروز فرزندانم دارای مدارج عالی تحصیلات تکمیلی بوده و منشاء فعالیت های اثر بخش در بخشهای مختلف شدند و از این بابت از خداوند سپاسگذارم.

دلوی خاطر نشان کرد:در سال 1990در مسابقات المپیک که با شرکت 170کشور برپا شده بود در بین داوران با کسب 100 امتیاز بین داوران بخش فنی مسابقات به مقام اول دست یافته و از سوی رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری جایزه گرفتم.

استاد پیشکسوت پرورش اندام و وزنه برداری کشور و استان اصفهان از سال 87 تا کنون به علت بیماری قادر به فعالیت بدنی نبوده ولی معتقد است ورزش بسیار مقدس بوده و مردم از ورزش جوانمردی ، مروت و ...می خواهند.

نصراله دلوی گفت: در دوران بازنشستگی ورزشکاران به آنها سرکشی و از آنان عیادت کنید و اینگونه نباشد که هر آن کس که از دیده برفت از دل برود به پیشکسوتان در همه ابعاد باید احترام گذاشت و آنها را از یاد نبرد.

همچنین به رسم یادبود از سوی خبرگزاری موج لوح یادبود به این پیشکسوت تقدیم شد.

عیادت+اصحاب+رسانه+از+نصرالله+دلوی+پیشکسوت+وزنه+برداری

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه