English

غلامحسین صاحبی:

واگذاری اختیارات به مدیران استانی توسط دولت سیزدهم به نفع مردم خواهد بود

عضو شورای شهر مشهد بیان کرد: این حرکت بسیار ارزشمند است و اگر دولت بتواند به درستی آن را اجرا کند، به نفع مردم و تسهیل امور خواهد بود، کما اینکه مقام معظم رهبری نیز به لزوم رفع موانع اشاره کردند.

واگذاری اختیارات به مدیران استانی توسط دولت سیزدهم به نفع مردم خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین صاحبی عضو شورای شهر مشهد در رابطه با واگذاری اختیارات به مدیران استانی توسط دولت سیزدهم بیان کرد: این حرکت ارزشمندی است و  اگر دولت بتواند به درستی آن را اجرا کند، به نفع مردم و تسهیل امور و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره به رفع موانع کردند، در همان راستا خواهد بود.

صاحبی با اشاره به مزایای این واگذاری اختیارات افزود: اولین مزیتی که این کار دارد، این است که تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر انجام خواهد شد. تا اینکه قرار باشد موضوعی از طریق استان کارشناسی شود و سپس از طریق مدیرکل استان به وزارتخانه و جلسات برگردد. با این اتفاق زمان انجام کارها کوتاهتر خواهد شد.

عضو شورای شهر مشهد همچنین اضافه کرد: افزایش اختیارات مدیران استانی، تصمیم‌گیری در استان را نیز راحت‌تر می‌کند، چراکه مدیران استانی با شرایط منطقه و موضوعی می‌خواهند برای آن تصمیم‌گیری کنند، آشناتر هستند و می‌توانند کارشناسانه و متناسب با شرایط منطقه و استان تصمیم‌گیری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: این حرکت، حرکت ارزشمندی است و  اگر دولت سیزدهم بتواند به درستی آن را اجرا کند، به نفع مردم و تسهیل امور خواهد بود. کما اینکه مقام معظم رهبری نیز به لزوم رفع موانع اشاره کردند.

صاحبی همچنین تصریح کرد: برای هردستگاه ممکن است اقداماتی را انجام شده باشد و شهرستانی مثل سبزوار برای انجام کوچکترین کار، ارباب رجوع را به مشهد هدایت می‌کردند و ممکن بود که حتی اگر کارشناسان و مسئولین استان نباشند کار انجام نمی‌شد. ولی به هر حال افراد باید برای انجام کارهای خود این مسیر را می‌آمدند.

وی تاکید کرد: برای مثال در مورد صدور مجوزهای مربوط به حمل فرآورده‌های خودرو گفته بودند که از جانب خود مدیران شهرستان این اتفاق صورت پذیرد و دلیلی ندارد از شهرستانی به مرکز استان فرستاده شود تا ما کاری را انجام دهیم. این واگذاری  در حال حاضر انجام است و نمونه‌هایی در دولت‌های مختلف صورت گرفته است. در حال حاضر نیز این اتفاق تجربه‌ای نیست که جدیدا اتفاق افتاده باشد.

صاحبی در خاتمه این سخنان متذکر شد: ولی اگر این دولت بتواند در سطح گسترده‌تری این واگذاری‌ها را انجام دهد، انجام امور تسهیل و امورسریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود. مصوبه مانع‌زدایی که از سمت مجلس تصویب شده است نیز می‌تواند به این موضوع کمک کند و امیدواریم تصمیمات سریع‌تر در استان گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه