English

تفاهم نامه همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی و کانون کارآفرینی استان اصفهان

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و کانون کارآفرینی استان اصفهان تفاهمنامه همکاری امضا می‌ کنند.

تفاهم نامه همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی و کانون کارآفرینی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جلسه هم‌فکری و همکاری بین مسئولان شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان و کانون کارآفرینی استان اصفهان به مناسبت هفته کارآفرینی امروز برگزار و راهکارهای همکاری این دو ارگان بررسی شد.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این جلسه گفت: بحث پارک‌های فناوری در همه دنیا، نقش تولید ثروت را دارد و این کارکرد در شرایط تحریم نیز بسیار پر رنگ می‌شود. پارک‌ها باید بتوانند کسب وکارهای استارت‌آپی و دانش بنیان را رشد و توسعه دهند.

حمید مهدوی بیان داشت: پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط بین دانشگاه و بازار هستند و این پارک‌ها نقش مترجم بین ادبیات بازار و دانشگاهی را دارند. در دانشگاه علم و در بازار پول حرف اول را می‌زند، پارک‌ها باید این دو رویکرد را به هم نزدیک کنند. این موضوع اصلی‌ترین مأموریت پارک‌های علم و فناوری است.

وی ادامه داد: پارک‌های فناوری بستری هستند تا تجارت با رویکرد علمی شکل بگیرد. تیم‌های کارشناسی توانستند دولت را قانع کنند که به چنین ساختاری در کشورها نیاز داریم و در نهایت اساسنامه پارک‌ها و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی تأسیس شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: تفاوت بین شهرک و پارک در متراژ آن است، در هر شهرک چند پارک علم و تحقیقاتی وجود دارد و علاوه بر دفاتر کار، دانشگاه‌ها و مناطق مسکونی نیز وجود دارد. بعد از شهرک علم و تحقیقاتی اصفهان، این پروژه‌ها دیگر در کشور دنبال نشد و دیگر کشورها تنها پارک علم و تحقیقاتی دارند.

مهدوی درباره مأموریت‌های شهرک علم و تحقیقاتی، توضیح داد: ایجاد شرایط لازم برای شکل گیری کسب‌وکارها، اشتغال فارغ التحصیلان و تولید ثروت مهم‌ترین مأموریت‌های شهرک هستند. البته تولیدات سنگین و روتین کارخانه‌ای در شهرک صورت نمی‌گیرد و شرکت‌ها به شهرک‌های صنعتی منتقل می‌شوند.

رئیس پارک علمی شیخ بهایی با اشاره به نظارت‌ها و ارزیابی دائمی اعضا شهرک علم و تحقیقاتی، تاکید کرد: همه شرکت‌ها در سه محور سازمانی، اقتصادی و فناوری ارزیابی می‌شوند. در این ارزیابی مشکلات شرکت‌ها بررسی و بر اساس آن‌ها خدمات شهرک تدوین می‌شود.

وی افزود: حدود هفت هزار و پانصد در شهرک علم و تحقیقاتی اشتغال دارند که از این تعداد چهار هزار نفر تحصیلات کارشناسی دارند. در سال گذشته حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان گردش مالی شرکت‌های شهرک بودند.

تعریفی از کارآفرینی وجود ندارد

رئیس کانون کارآفرینی استان اصفهان در این جلسه گفت: کارآفرین هنوز به تعریف درست خود در بین مقامات دولتی نرسیده، بسیاری تصور می‌کنند که کسی که شغل ایجاد می‌کند کارآفرین است.

مهدی شیخ سجادیه افزود: کانون کارآفرینی استان اصفهان حدفاصل بازار و حاکمیت است و سعی می‌کند فرهنگ کارآفرینی را ترویج و توسعه دهد. همچنین حمایت از کارآفرینان جوان نیز یکی دیگر از اصول مهم کانون است. بنابراین کانون حلقه بین بازار و حاکمیت است، در حالی که شهرک علمی و تحقیقاتی حلقه واسط بین بازار و دانشگاه است و این دو رکن می‌توانند مکمل هم باشند.

وی تاکید کرد: کانون کارآفرینی می‌توانند در کنار شهرک علم و تحقیقاتی قرار گیرد و این دو رکن در بخش‌های مختلف به یکدیگر کمک کنند. اعتقاد دارم آنچه در شهرک علم و تحقیقاتی وجود دارد، تا بیش از ۹۰ درصد با تعریف کارآفرینی منطبق است.

به گزارش موج، در پایان این جلسه مقرر شد که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و کانون کارآفرینی استان اصفهان تفاهمنامه همکاری امضا کنند. همچنین اعضا هیأت مدیره کارآفرینی استان اصفهان به بازدید بخش‌های مختلف شهرک علمی و تحقیقاتی پرداختند. در این بازدید از شرکت‌های مستقر در حوزه‌های‌مختلف از فناوری‌های نوین تا شرکت‌های خدمات محور بازدید و تبادل نظر بین کارآفرینان و کارفرمایان با اعضا هیأت مدیره صورت گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه