English

برگزاری همایش کمپین با گام های من قدم بزن در بندرعباس

همزمان با گرامیداشت هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت کمپین مدیران عزیز با گام های من قدم بزن در محل پارک کاکتوس میدان صادقیه برگزار شد.

برگزاری همایش کمپین با گام های من قدم بزن در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی تکریم  از افراد دارای معلولیت کمپین مدیران عزیز با گام های من قدم بزن  با حضور  رفعت ایرانپور معاونت توانبخشی بهزیستی استان، علی جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس، یعقوب دبیری نژاد از اعضای  شورای اسلامی شهر بندرعباس و چشم به راه  شهردار منطقه یک و نیز با شرکت انجمن روشندلان خلیج فارس و جامعه  معلولان استان و جمعی از کارشناسان بهزیستی استان و شهرستان در محل پارک کاکتوس واقع در میدان صادقیه با هدف آشنایی مسولان شهری با چالش ها و مشکلات پیش روی تردد معلولان در جهت استفاده از  فضای پارکها، معابر، مبلمان شهری و پیاده رو ها اجرا شد.
رفعت ایرانپور معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان در جریان برگزاری این کمپین گفت: باید مسئولان و متولیان امر تلاش کنند و همت کنند تا موانع و مشکلات موجود در جامعه برای حضور موثر و تاثیرگذار معلولان را رفع کنند.
وی ابراز داشت: یکی از وظایف و  ماموریت های اصلی و اساسی سازمان بهزیستی کمک به توانمندسازی توانخواهان تسهیل در جهت دسترسی پذیری  آسان افراد دارای معلولیت جهت برخورداری از مبلمان شهری و سایر امکانات موجود در جامعه  می باشد چرا که معلولان باید بتوانند بدون محدودیت و ممنوعیت در جوار سایر شهروندان به پویایی جامعه کمک کنند.
این مسئول افزود: مسولان باید احساس مسئولیت بیشتری در قبال این قشر از افراد جامعه به عنوان یک شهروند داشته باشند تا شرایط و بستر لازم را برای حضور پررنگ معلولان بدون دغدغه فراهم کند.
علی جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس اذعان داشت: موضوع مناسب سازی باید اصولی و براساس دستورالعمل ها و ضوابط خاص سازمان بهزیستی اجرایی شود تا معلولان بتوانند از فضاهای تفریحی و اماکن عمومی استفاده نمایند در صورتی که در حال حاضر شاهد هستیم که در معابر ،پیاده رو ها و برخی از فضاهای شهری امور مناسب سازی به درستی انجام نگردیده و این امر معلولین را با جااش ها و مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.
جاودان بیان داشت: در جریان برگزاری این کمپین برخی از مسولان حاضر در این مراسم با استفاده از ویلچر و عصا تجربه یک روز زندگی همانند یک فرد دارای معلولیت را در فضای شهری و استفاده از اماکن عمومی علی رغم تمامی خطرات  و موانعی که  فرد معلول را تهدید می کند، تجربه کردند و مشکلات و موانع عدم مناسب سازی صحیح این پارک را برای تردد معلولان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
گفتنی است امسال هفته جهانی تکریم از افراد دارای معلولیت با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر و دسترس پذیر و پایدار بعداز بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت نامگذاری و آغاز شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه