English

مجتبی قهرمانی مطرح کرد؛

تقویت کارآفرینی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان تأکید کرد: آموزش های فنی و حرفه ای و ترویج مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را مهیا می سازد و تداوم این رویه راهکاری مناسب برای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی است.

تقویت کارآفرینی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در بازدید از نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور و کم سرمایه بر در بندرعباس، اظهار داشت: آموزش های مهارت محور فنی و حرفه ای هر چه گسترده تر باشد و افراد بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد، می تواند در کاهش میزان جرایم و تبعات اجتماعی آن تأثیر بیشتری داشته است.
قهرمانی ابراز داشت: طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی مهمترین معضلات اجتماعی به شمار می روند که این آسیب ها در بیشتر موارد از بیکاری، نبود اشتغال و نداشتن درآمد مناسب نشأت می گیرند.
وی گفت: علت بیکاری افراد در بیشتر موارد، نداشتن مهارت کافی است و سازمان فنی و حرفه ای می تواند با فراهم ساختن زمینه برگزاری دوره های مهارت آموزی، امکان دستیابی به فرصت های شغلی مناسب را برای آنها مهیا سازد.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اشتغال به خودی خود ایجاد نمی شود بلکه باید بستر و زمینه ای برای آن فراهم شود و در این راستا باید برگزاری مستمر دوره های آموزشی و پرداخت تسهیلات به هنرآموزان مورد توجه قرار گیرد.
دادستان بندرعباس گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای در سطح جامعه می تواند کمک رسان جوانان برای کشف استعدادهایشان و ایجاد اشتغال پایدار است.
وی با اشاره به اهمیت مسئله مهارت آموزی به زندانیان نیز گفت: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و کارآفرینی به مددجویان زندان ها در بازسازی شخصیت اجتماعی آنها و جلوگیری از تکرار جرم بسیار حائز اهمیت است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در پایان ضمن تشکر از توسعه و ترویج مهارت آموزی در سطح استان، آمادگی خود را جهت ارتقای سطح همکاری ها و بازدید از مجموعه مرکز آموزش فنی و حرفه ای اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه