English

جواد اعتضادی:

افتتاح ۲۶ پروژه کشاورزی در تایباد همزمان با دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: این پروژه ها شامل طرح‌های انتقال آب و آبیاری تحت فشار، احیا و مرمت قنات، مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی و غیره می باشد.

افتتاح ۲۶ پروژه کشاورزی در تایباد همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۲۶ پروژه در بخش کشاورزی این شهرستان افتتاح خواهد شد.

اعتضادی در ادامه افزود: این پروژه های کشاورزی شامل طرح‌های انتقال آب و آبیاری تحت فشار، احیا و مرمت قنات، مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، باغ‌های داربستی متراکم، توسعه مرغ‌داری، فاز اول شترمرغ پرواری ۶۰۰ قطعه‌ای است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: از دیگر پروژه ها، تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شرکت سهامی زراعی ایثارگران، کلینیک گیاه‌پزشکی و گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۲۸۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال است و افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تعداد اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۱۱۸ نفر و غیر مستقیم ۷۷۰ نفر است که بهره‌مندی ۲۵۰۶ خانوار را در بر دارد و امید می‌رود سبب رونق و شکوفایی تولید در بخش کشاورزی این شهرستان شود.

وی همچنین تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی از اهداف اصلی است که به دلیل کم‌آبی شدید و خشکسالی‌های مداوم سعی بر این است که محصولاتی مقاوم با شرایط خشکسالی و سازگار را در برنامه جایگزینی کشت محصولات قرار دهیم و اقدامات متناسبی جهت کاهش اثرات خشکسالی تدوین و به مرحله اجرا گذاشت.

اعتضادی در خاتمه یادآور شد: از جمله این برنامه‌ها، جایگزینی ارقام گندم و جو گواهی شده، اصلاح الگوی کشت، تغییر تاریخ کاشت استفاده از کشت‌های نشایی توسعه کشت گلخانه‌ای توسعه کشت گیاهان دارویی و اجرای روش‌های نوین آبیاری است که در این ایام مبارک تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه