English

۲۲ بهمن روز جشن ملی ایرانیان است

امام جمعه بندرلنگه گفت: ۲۲ بهمن روز رهایی ملت ایران از ظلم و استعمار است، لذا این روز جشن ملی ایرانیان است.

۲۲ بهمن روز جشن ملی ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه ۵ سوره ابراهیم عنوان کرد:در آیه شریفه نکات روشنی برای بزرگداشت یوم الله وجود دارد که راه نجات مردم را یادآوری و بزرگداشت یوم الله میداند و جواز هرگونه جشن و بزرگداشت ایام الله بر اساس صریح این آیه قرآن امری قطعی است، بر این اساس بزرگداشت یوم الله مانند ۲۲ بهمن اختصاص به یک فرقه، قوم یا مذهب خاص ندارد بلکه بزرگداشت ۲۲ بهمن متعلق به همه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه در هرملتی روزهای بیاد ماندنی است که نقطه عطف تاریخ آن ملت شده است گفت: بعضی از آن روز ها هویت تاریخی، اجتماعی، سیاسی آن ملت را تشکیل شده است و قرآن از آن روز های بیادماندنی که رنگ دین دارد به ایام الله تعبیر کرده است.

امام جمعه بندرلنگه اظهارداشت: همه اشیاء مکان و زمان از آن خداست اما برخی از آن ها را به‌طور خاص به خودش منسوب می کند، مانند کتاب الله، بیت الله ،شهر الله و یوم الله و دلیل اینکه روزهای ویژه ای را به یوم الله تعبیر می کند این است که در آن روز نعمت ویژه خدا بروز و ظهور پیدا کرده است، بنده گان خدا در آن روز تبعیت خاصی از فرمان خدا کرده اند

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با بیان اینکه ۲۲بهمن بساط ظلم و طاغوت برچیده شد اظهارداشت: ۲۲بهمن انقلاب اسلامی برای پیاده سازی احکام خدا به‌شکل معجزه آسایی تولد یافت قطعا این روز یوم الله است، ما بر اساس دستور آیه قرآن این روز را باید گرامی بداریم و تا همیشه زنده نگه بداریم.

وی با تاکید بر بهره وری از ایام البیض رجب(۱۳،۱۴،۱۵) گفت: هرچند به دلیل محدودیت های کرونایی اعتکاف برگزار نمی شود اما از ارتباط با خدا بوسیله خواندن دعا قرآن و نماز های وارده غفلت نکنیم.

امام جمعه بندرلنگه با بیان اینکه دهه فجر طلوع خورشید انقلاب اسلامی است عنوان کرد: ۲۲ بهمن روز رهایی ملت ایران از ظلم و استعمار است، لذا این روز جشن ملی ایرانیان است.

وی گفت: علاوه بر دستاورد های بزرگی مثل استقلال، آزادی، عزت، خودکفایی، امنیت و غیره در عرصه های مختلف دیگر هم دستاوردهای نظام اسلامی جهانیان را خیره کرده است که از جوانان انقلابی دعوت میکنم با جهاد تبیین دستاورد های نظام اسلامی در فضای مجازی و غیر آن به مقابله با توطئه دشمن بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با بیان اینکه برخی از پیشرفت های کشور در عرصه های سیاسی دفاعی هسته ای امنیتی پیشرفت فوق العاده ای بوده است اما امروز در سخت ترین رشته های پزشکی ما فوق تخصص های فراوانی داریم، نه تنها پزشک برای سرما خوردگی از بیرون کشور نمی آوریم بلکه سالیانه بیش از ۳۰هزار بیمار خاص از اقصا نقاط دنیا به ایران اسلامی می آیند.

وی ادامه داد: البته در عرصه های مانند اقتصاد، صنعت، خودرو و بانک داری ما رشد چشمگیری نداشتیم که این عقب ماندگی به انگیزه و روحیه های مسئولان مربوطه و یا به قوانین دارای مشکل بر می گردد، باید این موضوع در دولت انقلابی اصلاح شود.

امام جمعه بندرلنگه گفت: اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال و کسب تجارب گران سنگ ملت ایران مصمم‌تر، هوشمند و قدرتمند از هر زمان با قدرت غیرت دینی خود در مقابل انواع توطئه ها و تهاجم ها ایستاده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا افزود: امروز انقلاب اسلامی گرما بخش دل های آزاداندیشان جهان از انصار الله حزب الله تا جوانان نیجریه و دیگر کشورها شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه