English

ایوب توکلیان:

خراسان رضوی دارای تنها بانک اختصاصی و فعال پوست کشور

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اهمیت بیشتر پیوند پوست در مواردی که فرد دچار سوختگی شدید شده است و دیگر پوستی در آن ناحیه آسیب دیده وجود ندارد می باشد.

خراسان رضوی دارای تنها بانک اختصاصی و فعال پوست کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: تنها بانک پوست کشور در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد فعال است، البته در شیراز و تهران بانک پیوند اعضا فعال است که پوست و دیگر اعضای بدن را برداشت و فرآوری می‌کنند، اما بانک پوست مشهد خدمات اختصاصی این عضو را در زمینه‌های برداشت، فرآوری و نگهداری انجام می‌دهد.

توکلیان در ادامه این خبر تصریح کرد: در نظر داریم یک بانک کامل پیوند اعضا در شهر امام هشتم (ع) فعال  کنیم و بانک پوست مشهد قادر است تا ۲۵ روز پوست اهدایی را به طور کامل به‌صورت تازه و تا ۵ سال در دمای منفی ۸۰ درجه نگهداری کند

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: اما به علت حجم زیاد بیماران دچار سوختگی، این پوست‌ها فقط به‌صورت تازه و کوتاه‌مدت نگهداری می‌شود و امکان نگهداری طولانی‌مدت این عضو به علت نیاز بالای آن وجود ندارد.

وی متذکر شد: در بانک پوست مشهد تمامی خدمات مورد نیاز متناسب با استاندارد‌های روز دنیا ارائه می‌شود و در این بانک پس از برداشته شدن پوست از اهدا کننده مرگ مغزی، آماده‌سازی و نگهداری می‌شود تا در زمان موردنیاز به بیمارانی که دچار سوختگی شده‌اند پیوند شود.

توکلیان تاکید کرد: اهمیت بیشتر پیوند پوست در مواردی که فرد دچار سوختگی شدید شده است و دیگر پوستی در آن ناحیه آسیب دیده وجود ندارد، احساس می‌شود و در جهت رفع مشکل این گروه از بیماران از پوست اهدا کننده مرگ مغزی جهت پیوند به این افراد استفاده می‌شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در حال حاضر ماهانه از ۱۰ بیمار مرگ مغزی پوست برداشته می‌شود، اما تعداد بیماران سوختگی در بخش‌های مردان و زنان بسیار بیشتر این عدد  است  و پوست این ۱۰ نفر حداکثر برای ۳۰ بیمار دچار سوختگی قابل استفاده است.

توکلیان در خاتمه اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که بانک‌های فعال پوست و چشم را به همراه سایر نسوجی که هنوز متمرکز نشده‌اند و قابلیت نگهداری ندارند یکی نماییم و یک بانک کامل پیوند اعضا در مشهد فعال کنیم و در این خصوص اقدامات اولیه آن با همکاری اعضای هیأت علمی گروه‌های مختلف انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه