English

ضرورت توجه بخش‌های تولیدی به موضوع تحقیق و توسعه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد بخش تحقیق و توسعه در همه واحدهای صنعتی، تجاری، معدنی و خدماتی خراسان رضوی رویکردی است که موجب کاهش قیمت تمام شده کالا و ارتقای بهره وری شود.

ضرورت توجه بخش‌های تولیدی به موضوع تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیررضا رجبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: مدت صدور پروانه تحقیق و توسعه در این سازمان با تفویض اختیار صدور این پروانه‌ به استانها، در سال جاری به ۲ روز کاری کاهش یافته است.

رجبی تاکید کرد: توجه بخش‌های تولیدی، تجاری و خدماتی به موضوع تحقیق و توسعه ضروری است و یکی از محوری‌ترین برنامه‌های در دست اقدام توجه به زیرساختهای نرم در کیفی‌سازی تولیدات صنعتی و خدمات تجاری است که می‌تواند منجر به بکارگیری مناسب منابع و رقابت‌پذیری محصولات باشد.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: صدور پروانه تحقیق و توسعه برای هدایت و کمک به رشد این فعالیتها برای همه واحدهای تولید کننده کالا و ارایه دهنده خدمات مرتبط با صنایع، معادن، اصناف، شرکتهای بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی قابل انجام خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: جمع کل پروانه‌های صادره تحقیق و توسعه برای بنگاه‌های اقتصادی در استان ۴۰۰ مورد است که از این تعداد ۴۱ پروانه در سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

رجبی ابراز کرد: واحدهای دارنده پروانه تحقیق و توسعه در اولویت ارایه خدمت برای مانع‌زدایی در فرآیندهای مربوطه هستند و رشته گروههای مختلفی نظیر صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع نساجی و پوشاک، خودرو و نیرومحرکه، صنایع معدنی و سلولزی، برق و الکترونیک، ماشین‌سازی، ساخت و تجهیزات، کانی‌های غیرفلزی و خدمات فنی و مهندسی به موضوع تحقیق و توسعه مهیا شده‌اند که اصلاح و بهینه‌سازی زنجیره تامین و عرضه را در تولیدات نهایی خواهند داشت.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی افزود: ایجاد بخش تحقیق و توسعه در همه واحدهای صنعتی ، تجاری، معدنی و خدماتی خراسان رضوی رویکردی است که علاوه بر زمینه‌سازی به منظور طراحی محصولات جدید، بومی‌سازی، افزایش سهم مواد داخلی در تولید می تواند موجب کاهش قیمت تمام شده کالا و ارتقای بهره وری شود.

رجبی یادآور شد: تحقیق و توسعه اساس کیفی‌سازی تولیدات است و تحول رفتاری، کارآفرینی سازمانی و بازطراحی مدلهای جدید کسب و کار از نتایج قابل ارزیابی اجرایی شدن شاخصهای تحقیق و توسعه است که نقش ارزنده‌ای در ارتقای بهره وری صنعتی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه