English

حجت‌الاسلام احمد مروی:

فعالان عرصه تولید و اشتغال رزمندگان دفاعی مقدس هستند

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: فعالیت اقتصادی و کارآفرینی از منظر دینی فعالیتی معرفتی و معنوی است از منظر دین اسلام فعالیت‌های معرفتی و معنوی منحصر به عبادات نیستند.

فعالان عرصه تولید و اشتغال رزمندگان دفاعی مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی اعلام کرد: سازوکاری ایجاد خواهد شد تا شماری از افراد شاخص و برجسته در حوزه‌های علمی، کارآفرینی و تولید مفتخر به نشان خادمی حضرت رضا(ع) شوند.

حجت‌الاسلام مروی این سخنان را در دیدار با جمعی از فعالان عرصه اشتغال و تولید دانش‌بنیان مشهد عنوان کرد و داد: بخش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی آستان قدس رضوی از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال و از صاحبان این ایده ها حمایت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: فعالان اقتصادی راهکارها، پیشنهادها و انتقاداتی را که در ذهن دارند، باید به نحوی به دولت منتقل کنند؛ در این رابطه خوب است شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای داشته باشند تا از طریق آن نقطه نظرات خود را در فضای فکری جامعه مطرح کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان به پیشرفت‌ها قانع نباشند و امیدواری و توکل به خدا، انجام کارها به شکل صحیح با در نظر گرفتن رضای الهی، کار خود را مهم بدانند تجربیات به یکدیگر انتقال دهند و آستان قدس رضوی به‌ هیچ‌ عنوان رقیب بخش خصوصی نخواهد بود و بخش اقتصادی آستان قدس باید تابلو فرهنگ و اخلاق رضوی باشد.

حجت‌الاسلام مروی متذکر شد: فعالیت اقتصادی و کارآفرینی از منظر دینی فعالیتی معرفتی و معنوی است از منظر دین اسلام فعالیت‌های معرفتی و معنوی منحصر به عبادات نیستند، اگر انسان روی در جهت خداوند داشته باشد و مقصودش از هر کاری کسب رضای الهی باشد، آنگاه همه اعمالش از جمله شغل، حرفه و فعالیت اقتصادی، تماما معرفتی و معنوی خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: عرصه اقتصاد یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سلطه است و سایر سلطه‌ها از جمله سیاسی و فرهنگی نیز به دنبال سلطه اقتصادی به وجود می‌آید، لذا قدرت‌های جهانی تلاش دارند نبض اقتصاد دنیا را در اختیار بگیرند.

وی تصریح کرد: در دوران کنونی دیگر با بمب اتم نمی‌توان کشورها را تسخیر کرد، اما با اقتصاد و دانش بدون لشگرکشی می‌توان بر کشورها تسلط یافت و امروز نیازهای اقتصادی، کشورهای ضعیف را مجبور به تمکین از فرمان‌ کشورهای مستکبر می‌کند.

حجت‌الاسلام مروی تاکید کرد: فعالان عرصه تولید ، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان به هر میزان که در جهت کاهش وابستگی کشور به خارج و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند، به همان میزان نزد پروردگار متعال اجر و پاداش الهی کسب خواهند کرد.

وی گفت: فعالان عرصه تولید و اشتغال رزمندگان دفاعی مقدس هستند که کشور را از وابستگی اقتصادی حفظ می ‎کنند و سیره ائمه اطهار(ع) اهتمام ورزیدن به کار، تولید و اشتغال است و در خصوص ائمه معصومین(ع) ابعاد عبادی و دینی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما سیره همه معصومین(ع) از جمله امیرالمؤمنین(ع) و امام صادق(ع) کار و تلاش مستمر بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: ایجاد هر یک شغل، نجات یک خانواده از فقر و نابودی است و کارآفرینان با ایجاد هر شغل به متدین بودن و پاکیزگی بیشتر جامعه کمک می‌کنند و خانواده‌هایی را از نابودی نجات می‌دهند لذا کارآفرینی صدقه‌ جاریه است.

حجت‌الاسلام مروی در خاتمه خاطرنشان کرد: با قدردانی از عملکرد دولت سیزدهم، رییس‌جمهور، فردی باانگیزه و دلسوز و تمامی اعضای کابینه وی نیز حقیقتا به دنبال خدمت هستند و می توان گفت در مجموع دولت سیزدهم، دولتی امیدآفرین برای تولیدکنندگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه