English

استاندار مازندران:

تأمین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است

استاندار مازندران با بیان این که تأمین احتیاجات غذایی دنیا برای جمعیت رو به فزاینده فعلا بعنوان مهم ترین مسئله در امنیت غذایی مطرح است، گفت: تأمین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است و باید از فناوری های روز برای استاندارد سازی محصولات غذایی بهره برد.

تأمین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه توسعه فناوری پرتویی در استان که با حضور پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها برگزار شد، با عنوان اینکه امام خمینی (ره) به نیکی یاد کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، چرا که عملیات بیت المقدس هم در تثبیت انقلاب اسلامی و هم در تغییر روند جنگ به نفع ملت ایران نقش داشت، اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی عملا در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " وارد میدان شده است که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: سالها در صنعت هسته ای کشور به ناروا، دشمنان جولان بحق ما را در یک حوزه نظامی بهانه کردند و موجب عقب ماندگی کشور در زمینه های توسعه ای شدند، در حالی که در بسیاری از مباحث مهم استراتژیک کشور می توانیم از این صنعت استفاده کنیم.

استاندار مازندران گفت: تأمین احتیاجات غذایی دنیا برای جمعیت رو به فزاینده فعلاً به عنوان مهم ترین مسئله در امنیت غذایی مطرح شده و ذهن دانشمندان دنیا را مشغول کرده است که خصوصاً در صنعت کشاورزی و بهداشت بیشتر مورد توجه است و هر جا از غذا صحبت به میان می آید موضوع بهداشت سلامت اهمیت پیدا می کند و هر جا بحث استاندارد است موضوع غذای سالم مطرح می شود.

وی افزود: تأمین سلامت مواد غذایی از شاخص های توسعه است، اگر می خواهیم در صادرات مواد غذایی به کشورهای همسایه مشکلاتمان را رفع کنیم باید در حوزه بهداشت و سلامت، خودمان را با مواردی که به عنوان استاندارد ها مطرح است، منطبق کنیم.

حسینی پور گفت: از اینکه استان مازندران بتواند در توسعه فناوری پرتوی، استاندارد سازی مؤثری را در تولید محصولات غذایی انجام دهد استقبال می کنیم.

وی یادآور شد: 30 محصول کشاورزی را مازندران در کل کشور تأمین می کند و در طرح اقتصادی که در کشور در حال انجام است مازندران در بعضی تولیدات منجمله مرغ و روغن به داد کشور رسیده است و در تنظیم بازار این اقلام نقش بی بدیلی داشته است.

استاندار مازندران تصریح کرد: با اراده و انگیزه ای که در استان وجود دارد، مازندران استحقاق توجه ملی را دارد و اعتبارات این استان باید افزایش پیدا کند و مردم باید از این طرح مطلع شوند و بسته اطلاع رسانی باید در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه