English

امضای تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با هدف توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه و سازمان به امضای دکتر پبام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مهندس مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رسید.

امضای تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، با هدف توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه و سازمان، شناسایی موانع تولید و دست‌یابی به راه‌کارهای علمی و اجرایی برای رفع این موانع در بخش کشاورزی و استفاده از کلیه منابع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی، امکانات فیزیکی و بانک‌های اطلاعاتی به منظور پشتیبانی از تولید و تقویت جریان ورود دانش به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان به امضای دکتر پبام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و مهندس مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان رسید و مبادله شد.

با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری در اجرای مفاد (۲۱) و (۲۳) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد.

موضوعات تفاهم نامه به شرح ذیل است:

- ایجاد بستر استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در تحقق اهداف و برنامه‌ها، مقررات و قوانین جمهوری اسلامی ایران در این بخش.

- انجام پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز طرفین و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مشترک.

- بهره‌مند شدن طرفین از امکانات مشترک یکدیگر از قبیل ظرفیت‌های فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتاب‌خانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضای فیزیکی و فضاهای تحقیقاتی.

- همکاری در برگزاری مشترک همایش‌ها، سمینارها، میزگردها، بازدیدهای علمی و کارگاه‌های آموزشی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست.

- حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی تحصیلات تکمیلی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و همکاری برای اجرای نتایج آن‌ها در واحدهای تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی.

- انجام پروژه‌های تحصیلی دانشجویان در سازمان نظام مهندسی و واحدهای تابعه طبق ضوابط.

- همکاری در زمینه فناوری اطلاعات، جمع‌آوری و تبادل آمار و اطلاعات از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی مربوطه.

- حمایت مادی و معنوی از اجرای طرح‌های دانشجویان دانشگاه و اعضای سازمان.

- حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان اعضای سازمان نظام مهندسی توسط مراکز رشد دانشگاه.

- همکاری در اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی و توان‌افزایی برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست.

- همکاری در توسعه آموزش‌های مجازی.

- ایجاد بستر آشنایی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه با سازمان و خدمات قابل ارایه به ایشان.

- هویت‌بخشی به دانش‌آموختگان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با عضویت در سازمان به عنوان بزرگترین تشکل تخصصی غیردولتی بخش کشاورزی کشور و دریافت پروانه اشتغال.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، بر لزوم حمایت از ایده و فناوری‌های نو با رویکرد دانش‌بنیان و تجاری سازی و اشاعه این ایده‌ها از جمله تولید بذور زراعی و گل‌خانه‌ای مقاوم بر اساس شرایط اقلیمی کشور و استفاده از مالچ‌های رسی به منظور تثبیت شن و جلوگیری از آلودگی هوا تاکید شد.

شایان ذکر است؛ همکاری‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در سال گذشته منجر به برگزاری دو رویداد کارآفرینی "چالش فناوری" و ایده بازار کشاورزی" در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شده بود که برگزیدگان این دو رویداد، مورد حمایت سازمان و دانشگاه قرار گرفته و دستاوردهای علمی و فناورانه ایشان در بخش کشاورزی در حال بهره‌برداری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه