English

علیرضا عرفانی:

آغاز خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۶هزار ۳۰۰هکتار مبارزه با آفت کلیدی سن غلات در مزارع گندم صورت پذیرفته است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

آغاز خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در خبری اعلام کرد: عملیات خرید تضمینی محصول گندم از سطح ۱۰هزار ۴۵۰ هکتار از مزارع تربت جام آغاز شد.

عرفانی در ادامه اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۶هزار ۳۰۰هکتار مبارزه با آفت کلیدی سن غلات در مزارع گندم صورت پذیرفته است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و همچنان این عملیات در نقاط خنک‌تر شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام همچنین تصریح کرد: گندم تولیدی تربت جام بهتربن پاکی و کمترین سن زدگی را در سطح استان دارد و در سال گذشته میزان سن زدگی آن بسیار ناچیز و ۲ درصد بوده است.

وی در ادامه این خبر افزود: با توجه به بارندگی اوایل اردیبهشت ماه و خنکی هوا که موجب پُر شدن دانه شده است، پیش بینی می‌گردد تا پایان فصل برداشت بیش از ۵۲ هزار تن محصول از مزارع برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام یادآور شد: خرید و تحویل گندم در مرکز دولتی و بخش خصوصی هم زمان انجام و از کشاورزان درخواست کرد صرفا محصول خود را به ۲ مرکز دولتی داخل شهرستان تحویل نمایند و از ارسال به دیگر مبادی خودداری کنند.

عرفانی در خاتمه خاطرنشان کرد: در سال زراعی جدید با هدف تولید محصول بهتر و افزایش بازده غلات ۷۵۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی و ۱۱۰۰ تن بذور گواهی شده گندم بین کشاورزان تربت جامی توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه