English

مهدی دونده:

آغاز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد

فرماندار تایباد بیان کرد: افزون بر ۲۴ هزار تن از این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

آغاز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی دونده فرماندار تایباد در خبری اعلام کرد: از ابتدای شروع خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این منطقه تاکنون، افزون بر ۲۴ هزار تن از این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

دونده در ادامه تصریح کرد: این میزان خرید در سال زراعی کنونی و در بازه زمانی ۲۰ روز گذشته انجام شده است و خرید گندم کشاورزان این شهرستان همچنان ادامه دارد و گندم‌های مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد در قالب ۲ هزار و ۲۳۰ محموله عرضه شده است.

فرماندار تایباد ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال است که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

وی افزود: امسال علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم مبلغ ۱۰ هزار ریال در هر کیلوگرم به عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل نمایند پرداخت و به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

دونده در ادامه متذکر شد: پیش‌بینی می شود از مجموع  ۶ هزار و ۸۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در این منطقه، بیش از ۲۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

فرماندار تایباد تاکید کرد: در بازه زمانی خرید محصول گندم در شهرستان تایباد خوشبختانه تاکنون موردی از "سن‌زدگی" در این محصول مشاهده نشده است و کار تحویل این محصول از سوی کارشناسان حوزه بهداشت و تحت تحقیقات آزمایشگاهی انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان، امسال این محصول به صورت شبانه‌روزی در شهرستان تایباد از کشاورزان خریداری می‌شود و امید است با تامین اعتبارات صورت گرفته پرداختی وجوه گندم خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

فرماندار تایباد در ادامه سخنان خود یادآور شد و گفت: هم اکنون روزانه افزون بر ۲۲۰ محموله گندم در تایباد خریداری و در تنها مرکز خرید این محصول در این شهرستان ذخیره سازی می شود.

دونده خاطرنشان کرد: هم اکنون یک سیلوی فلزی تمام مکانیزه بخش خصوصی برای خرید گندم این منطقه فعال است که در آن به صورت مستقیم ۳۰ نفر مشغول فعالیت هستند که در هر ساعت ظرفیت تخلیه ۲۰۰ تن گندم را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه