English

رئیس سازمان سینمایی کشور:

زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایلام دارای مشکلات بسیاری است

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایلام دارای مشکلات بسیاری است و در حال حاضر چند پروژه در حال ساخت در استان وجود دارد که باید به اتمام برسند.

زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایلام دارای مشکلات بسیاری است

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های فرهنگی استان با بیان این‌که استان ایلام باوجود محرومیت‌ها ازنظر استعداد غنی است اظهار داشت: در تلاشیم در سفرهای استانی از نزدیک در جریان مشکلات مناطق مختلف به‌ویژه استان‌های کم برخوردار قرار گیریم.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایلام دارای مشکلات بسیاری است و در حال حاضر چند پروژه در حال ساخت در استان وجود دارد که باید به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه سازمان سینمایی ۵۰ درصد تجهیزات آمفی تئاتر شهرستان های دهلران، دره شهر و ملکشاهی را تامین می کند اضافه کرد: همچنین امکان برگزاری جشنواره‌های فیلم و عکس و جشنواره منطقه ای سال بعد در استان ایلام وجود دارد اما باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

خزاعی در ادامه گفت: سازمان سینمایی کشور آمادگی دارد برای تولید یک فیلم فاخر سینمایی، تولید ۱۰ فیلم کوتاه، ایجاد دفتر انجمن سینمایی جوان با استانداری ایلام مشارکت کند.

خزاعی با بیان این‌که متولی ساخت سینما فرهنگ در ایلام شهرداری است خاطرنشان کرد: امید است با اختصاص ردیف بودجه، این پروژه فرهنگی تا شهریورماه تکمیل شود تا تهیه تجهیزات توسط ما انجام شود.

 استاندار ایلام نیز در ادامه این نشست با بیان این‌که استان ایلام جزو مناطق کم برخوردار است اما از نظر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تعصبات منطقه‌ای و... در تراز بالایی قرار دارد اضافه کرد: نگاه دولت بر این است که استان‌های کم برخوردار را توانمند نماید و تلاش می‌شود از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف از جمله منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی هم‌مرز بودن با کشور عراق، اربعین و... جهت تحقق این مهم استفاده شود.

حسن بهرام‌نیا در پایان خواستار توجه بیشتر وزارتخانه به حوزه فرهنگ و ارشاد استان شد و افزود: این استان آمادگی دارد در اجرای طرح‌های مشارکتی و حوزه سازمان سینمایی همکاری نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه