English

عبدالحمید طالبی:

آمادگی آستان قدس رضوی در میزبانی از زائران دهه پایانی صفر

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: اقدامات و خدماتی در جهت میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی در ایام دهه پایانی صفر توسط آستان قدس رضوی، پیش‌بینی شده است.

 آمادگی آستان قدس رضوی در میزبانی از زائران دهه پایانی صفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالحمید طالبی رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در سخنانی گفت: اقدامات و خدماتی در جهت میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی در ایام دهه آخر صفر توسط آستان قدس رضوی، پیش‌بینی شده است.

طالبی این سخنان را در برگزاری دومین دوره دانش‌افزایی فرهنگ میزبانی ویژه اصناف مرتبط با زائر اظهار کرد و افزود: آستان مقدس رضوی و تمامی دستگاه‌های مرتبط با زائر در این ایام تمامی فعالیت‌ها و خدمات خود را آغاز کرده‌اند و ضمن ارائه برنامه‌های منسجم آسیب‌ها و کمبودهای برنامه‌های سال گذشته اعم از اسکان و قیمت کالاها را شناسایی و مرتفع کرده‌اند و کمبودها نیز تقویت شده است.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه محوری  در گستره حرم، سطح شهر، استان و حوزه بین‌الملل تدارک دیده شده و اثربخشی زیارت از دور و نزدیک، بهبود ارائه خدمات به زائران، حمایت از تشکل‌های مردمی و توجه ویژه به مجاورین از اهم محورهای برنامه‌های آستان قدس رضوی در این ایام است.

وی ابراز کرد: میزبانی در مشهدالرضا، اجرای فعالیت‌های محتوایی و توجه به زائران پیاده از عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در این ایام برشمرده شده و برگزاری دوره دانش‌افزایی آداب حضور، برپایی ۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حرم مطهر رضوی ، راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه فرهنگی با نگاه کودک و نوجوان، ارائه خدمات ویژه به زائران اهل‌سنت، راه‌اندازی سامانه خدمت، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی، احداث بیمارستان‌های صحرایی در حرم مطهر رضوی و... برخی از برنامه‌های شاخص در این ایام است.

طالبی در ادامه افزود: در این دوره که با حضور احد فرامرز قراملکی مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، به نحوه برخورد پیشه‌وران با مهمانان امام رضا(ع) که تعیین‌کننده تهدید و یا فرصت ضیافت باشکوه رضوی است، اشاره شد.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همچنین لزوم توجه به ارائه خدمات به زائران نظیر احترام به زائران، صداقت و درستکاری در ارائه خدمات، انصاف و همچنین مهربانی با زائران از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره بوده است.

وی یادآور شد: در این دوره برنامه‌های پیش‌بینی شده در تکریم زائر و میزبانی شایسته از آنان، تامین مایحتاج عمومی زائران است که تلاش شده مشکلات موجود در طول دو سال اخیر حل شود.

طالبی در خاتمه گفت: همچنین حمایت تمامی دستگاه‌ها و به صورت ویژه نیز آستان قدس رضوی از اصناف و خدمات‌رسانی این آستان مقدس به محدوده شهر مشهد و نه تنها حرم مطهر از دیگر مطالبات رئیس اتاق اصناف مشهد از آستان قدس رضوی عنوان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه