English

استاندار فارس:

بصیرت افزایی و هویت بخشی به دانشجویان از رسالت آموزشی مراکز علمی است

استاندار فارس عدم اعتماد به آینده شغلی را اصلی ترین مورد در عدم انگیزه دانشجویان دانست و اظهار داشت: متناسب شدن پذیرش دانشجو با نیازهای جامعه امری اساسی و ضروری در نظام آموزشی کشور می باشد.

بصیرت افزایی و هویت بخشی به دانشجویان از رسالت آموزشی مراکز علمی است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه درنشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان فارس، آموزشِ اخلاق، هویت و دیانت در کنار آموزش علمی را از وظایف اصلی مراکز عملی دانست و افزود: بصیرت افزایی و هویت بخشی به دانشجویان از رسالت آموزشی مراکز دانشگاهی است.

استاندار فارس با تاکید بر پیشرفت لحظه ای و بیش از پیش علم، خواستار تهیه ملزومات و امکانات مورد نیاز مراکز علمی و آموزشی کشور شد و افزود: حمایت مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه ها در تامین ملزومات آموزش منجر به آموزش صحیح دانشجویان خواهد شد.

 ایمانیه، عدم اعتماد به آینده شغلی را اصلی ترین مورد در عدم انگیزه دانشجویان دانست و اظهار داشت: متناسب شدن پذیرش دانشجو با نیازهای جامعه امری اساسی و ضروری در نظام آموزشی کشور می باشد.

وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختارهای جذب و توزیع دانشجویان، گفت: باید الزاماتی فراهم شود تا دانشجویان بخشی از مدت تحصیل خود را در محیط های کاری سپری کنند.

استاندار فارس، ارائه تسهیلات به صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی به شرط انعقاد قرارداد با مراکز آموزش عالی و ارائه راه کارهای ارتقاء دانشجویان توسط اساتید را از راه های بالابردن سطح علمی دانشجویان عنوان کرد و گفت: حضور تمام وقت اساتید و توجه ویژه به معیشت ایشان خصوصا در مباحث پزشکی و بالینی یکی دیگر از راه های ارتقاء توان علمی دانشجویان است.

وی امکان ایجاد درآمد های پایدار برای دانشگاه ها را امری مُهم دانست و افزود: باید با استفاده از نظر مشورتی اقتصاددان های خُبره در تدوین قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه به این امر توجه ویژه شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر تامین شغل و مسکن برای حمایت از دانشجویان برتر پس از تحصیل گفت: ردیف مشخص بودجه و تامین امکانات سخت افزاری برای مراکز آموزش عالی می تواند در این بخش موثر واقع شود.

وی با استقبال ازطرح  استقلالِ ۱۰ دانشگاه برترکشور در قطب های مختلف، افزود: برای پذیرش دانشجو در برخی رشته ها، مهمتر از آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی است.

 ایمانیه امکانات دانشگاه ها را متنوع اما پراکنده دانست و افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی، جامعه دانشگاهی استان می توانند از ظرفیت های یکدیگر بهره ببرند.

وی در انتها از آمادگی استان فارس برای ارائه برنامه جامعه دانشگاهی خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه