English

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام خبر داد:

ثبت ۸۸ اثر تاریخی شهرستان چرداول در فهرست آثار ملی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ۸۸ اثر از آثار تاریخی شهرستان چرداول در فهرست آقار ملی ثبت شده و اخیرا نیز ۴ مورد در دست بررسی قرار دارد.

ثبت ۸۸ اثر تاریخی شهرستان چرداول در فهرست آثار ملی

فرزاد شریفی طی سفر به شهرستان چرداول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی اقدامات مطلوبی در این شهرستان انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام افزود: ۸۸ اثر از آثار تاریخی شهرستان چرداول در فهرست آقار ملی ثبت شده و اخیرا نیز ۴ مورد در دست بررسی قرار دارد.

شریفی با بیان اینکه گلیم نقش برجسته به عنوان شاخص‌ترین صنایع دستی استان مدیون این شهرستان است خاطرنشان کرد: گلیم نقش برجسته در سال ۶۶ ثبت ملی شد و فیلم مستندی نیز در این خصوص در دست اقدام است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ کارگاه صنایع دستی در شهرستان چرداول که اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر را بدنبال داشته گفت: تعهد اشتغال میراث فرهنگی در این شهرستان طی سال جاری ۲۰ نفر بوده که خوشبختانه این رقم به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

شریفی در ادامه به پرداخت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از تعداد ۳۳ رشته صنایع دستی استان، ۱۵ رشته در این شهرستان فعال است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه اظهار داشت: طی اربعین سال جاری ۱۱۰ غرفه صنایع دستی در سطح استان فعال بوده که ۱۵ مورد در شهرستان چرداول راه‌اندازی شد و حدود ۴۸۰ میلیون ریال فروش را بدنبال داشت.

شریفی در پایان تصریح کرد: از ۱۴ مجتمع خدماتی_رفاهی در دست اقدام استان ۲ مجتمع در شهرستان چرداول قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه