English

معاون استاندار فارس:

نمایشگاه بین المللی شیراز فرصتی برای جبران زیان ها و آسیب های حوزه گردشگری است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: در حوزه گردشگری هرچه هزینه کنیم نتیجه خواهیم گرفت و به رونق این صنعت کمک خواهد شد.نمایشگاه بین المللی شیراز فرصتی برای جبران زیان ها و آسیب های است که در ماههای گذشته به حوزه گردشگری وارد آمد.

نمایشگاه بین المللی شیراز فرصتی برای جبران زیان ها و آسیب های حوزه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس روز سه‌شنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتل‌داری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی اظهار کرد: استان فارس به ویژه شیراز از نظر صنعت گردشگری می‌تواند حرف اول را در کشور بزند. اما متأسفانه به اندازه ظرفیتی که استان و شهر شیراز دارد توجه‌ کافی به سرمایه گذاری در این صنعت در استان فارس نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اخیرا به نقاط قوت کشور در صنعت گردشگری اشاره کردند؛ دشمن طی ماه های اخیر تلاش کرد تا به این صنعت ضربه وارد کند؛ پیش از اغتشاشات اکثر هتل‌ها رزرو شده بود و گردشگران بسیاری صف کشیده بودند که به ایران و شهر شیراز سفر کنند اما متاسفانه ضربه دشمن باعث ایجاد اغتشاشات شد و ضربه‌ای که خودی‌ها به کشور وارد کردند هم به این موضوع دامن زد.

کریمی گفت: ضربه ای که در این مدت به صنعت گردشگری وارد شد می‌طلبد تا از فرصت باقی مانده بهره ببریم و حرکتی به صنعت گردشگری دهیم. نباید مایوس شویم بایستی با توسعه گردشگری داخلی تلاش کنیم تا این صنعت به اوج و ظرفیت بالای خود برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال که اوج سفرهای داخلی است چیزی باقی نمانده است، گفت: هرچه هزینه کنید نتیجه خواهیم گرفت و به رونق این صنعت کمک خواهد شد. امیدواریم که با برگزاری این نمایشگاه در شهر شیراز بتوانیم بیش از پیش داشته‌های کشور و استان را معرفی کنیم.

افتتاحیه نمایشگاه ملی صنایع دستی

سید موید محسن نژاد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این مراسم که در هتل «شیراز» برگزار شد، گفت: نمایشگاه یک پاتوق برای حضور و گردهم آمدن فعالین حوزه گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه این نمایشگاه سال آینده در ۲۳تا ۲۹ آذر ماه برپا می شود، اضافه کرد: شیراز باید بتواند کانونی برای رویدادهای گردشگری در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه فارس و شیراز ظرفیت محور قرار گرفتن رویدادهای گردشگری در سطوح ملی و بین المللی را دارد، تاکید کرد: امید است شاهد برگزاری خوب نمایشگاه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز تأکید کرد و گفت: در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز نیاز به ایجاد زیر ساخت‌هایی داریم و ضروری است تدابیر لازم برای انجام سرمایه گذاری، ساخت هتل و سالنی برای برگزاری جلسات در این مکان اتخاذ شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر رویدادها در این مکان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه