English

مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت:

مشارکت اجتماعی در کنترل و کاهش سرطان ضروری است

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت گفت: خوشبختانه تشکل‌ ها و موسسات خیریه، حضور پررنگی در زمینه ‌های گوناگون کنترل، کاهش، درمان و دیگر امور مربوط به بیماری سرطان دارند و به عنوان بازوان توانمند نظام سلامت به ایفای نقش می ‌پردازند.

مشارکت اجتماعی در کنترل و کاهش سرطان ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدجواد حیدری ‌پور در دومین همایش ملی سرطان ، ضمن ابراز خرسندی از حضور پرقدرت تشکل‌ های مردمی حوزه سرطان بیان داشت: هدف از تشکیل شبکه ملی سرطان، هم ‌افزایی و هماهنگی بین مؤسسات و جلوگیری از موازی ‌کاری است که در زمینه ‌های دیگری نیز این شبکه‌ سازی صورت گرفته که تشکل ‌های حوزه پیوند و حوزه دهان و دندان، جدیدترین آنها به شمار می ‌رود.

وی با اشاره به به برگزاری موفق پویش غربالگری سرطان (روده بزرگ، پستان و دهانه رحم)، گفت: این پویش در سطح کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار طی انعقاد تفاهمنامه با دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، اداره سرطان و شبکه ملی تشکل‌ های مردمی و مؤسسات خیریه حوزه سرطان ایران انجام شد و نمونه خوبی از مشارکت اجتماعی و حضور تشکل‌ ها و موسسات خیریه و مردمی است.

حیدری‌ پور سرطان را از بیماری های شایع در کشور برشمرد که افراد و خانواده های زیادی را درگیر خود کرده است و در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت بدون یاری موسسات و تشکل ها در کنترل و کاهش بهینه این بیماری مشکل خواهد داشت و خیرین نقش بسیار پررنگی در برقراری عدالت و ارتقای سلامت دارند. تشکل ‌ها در زمینه‌ هایی چون دارو، رادیوتراپی، اسکان و مراقبت‌ های تسکینی بیماران، یاری رسان دولت و بیماران شده ‌اند.

مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت با پرداختن به نقش هماهنگی، تسهیلگری و فرهنگ ‌سازی اداره کل گفت: ماموریت ما ظرفیت ‌سازی و سازمان‌ دهی مشارکت ‌های مردمی و توسعه و تقویت زیرساخت‌ ها و فرآیندهای آن به صورت فردی یا جمعی در سطوح ملی و بین ‌المللی در راستای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در کشور است.

حیدری ‌پور با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران صعب ‌العلاج در سازمان بیمه سلامت افزود: از طریق این اداره کل و هماهنگی و همکاری با اداره کل رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور اصلاح و سامان‌دهی مددجویی بیماران مزمن و سخت‌درمان، پیگیر دسترسی تشکل‌ های مردم ‌نهاد حوزه سلامت با سطح فعالیت ملی، به پایگاه ملی اطلاعات رفاه ایرانیان هستیم تا پس از تأیید اداره کل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیرین سلامت بتوانند با استعلام و استحقاق‌ سنجی افراد با رعایت محرمانگی اطلاعات و ایجاد امکان ثبت اطلاعات حمایت‌ های انجام ‌شده برای مددجویان، کاری اصولی و بنیادین انجام و از موازی ‌کاری و تحمیل هزینه‌ های اضافی جلوگیری شود.

مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت ضمن تقدیر از ایجاد سامانه جامع بیماران مبتلا به سرطان توسط شبکه ملی سرطان گفت: این سامانه در کمک و هدایت بیماران و کاهش هزینه ها بسیار موثر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه