English

ناظر گمرکات خراسان رضوی:

ترانزیت۶۵۶ هزار تن کالا از گمرکات خراسان رضوی در سال جاری

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات استان، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ مثبت و معادل ۳۱۱ میلیون دلار است.

ترانزیت۶۵۶ هزار تن کالا از گمرکات خراسان رضوی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد جعفری؛ ناظر گمرکات خراسان رضوی در خبری اطلاع داد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات استان، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ مثبت و معادل ۳۱۱ میلیون دلار است.

جعفری افزود: مقایسه عملکرد آمار گمرکات خراسان رضوی طی سال جاری، میزان صادارت قطعی از استان طی این مدت ۸۱۳ هزار تن به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۲۱ درصد و از نظر ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی اضافه کرد: اقلام عمده وارداتی به استان در سال جاری بر اساس بیشترین ارزش، زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰گرم، تخم خوراکی پرندگان، پسته با پوست تازه یا خشک و  کامپاند پلی اتیلن ویژه روکش سیم و کابل با چگالی کمتر از  ۹۴ درصد به جز نوع پودری از جمله این اقلام بوده است.

وی تصریح کرد: این اقلام از کشورهایی همچون افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و عراق به کشور وارد شده است و خراسان رضوی طی سال جاری و در این مدت ۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار به استان وارد شده که نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی متذکر شد: اقلام عمده وارداتی به استان طی سال جاری نیز همچون پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده به استثنای پنبه وش (الیاف پنبه همراه با غوزه)، سایر تلفن‌های هوشمند، سایر ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی با کار خاص و برنج کامل سفید شده صیقلی یا براق شده از جمله این کالاها است که از کشورهای امارات متحده عربی، چین، تاجیکستان و ترکیه وارد شده است.

جعفری در خاتمه تاکید کرد: میزان ترانزیت از گمرکات خراسان رضوی طی سال جاری ۶۵۶ هزار تن بوده است و با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات استان، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ مثبت و معادل ۳۱۱ میلیون دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه