English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

تجمعاتی که حاشیه ساز شد/ ضرورت تعیین تکلیف شهردار ایلام توسط وزارت کشور

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر تجمعات کارگران شهرداری ایلام به دلیل عدم پرداخت چند ماهه حقوق و مزایا واکنش‌هایی در فضای مجازی را به دنبال داشت.

تجمعاتی که حاشیه ساز شد/ ضرورت تعیین تکلیف شهردار ایلام توسط وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، بر اساس این اخبار عدم پرداخت حقوق، اضافه کار، حق بیمه و... در ماه‌های گذشته مشکلاتی را برای کارگران شهرداری ایلام به دنبال داشته است.

 

عدم پرداخت اضافه‌کار کارگران قراردادی

تعدادی از کارگران قراردادی شهرداری ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان اینکه کارگران قراردادی حقوق مهر ماه را دریافت نکرده‌اند اظهار داشتند طی سه ماه گذشته اضافه کار این کارگران پرداخت نشده و همچنین در روند پرداخت بیمه تامین اجتماعی این افراد نیز مشکلاتی روی داده است.

 

عدم پرداخت حقوق مهرماه کارگران شرکتی

همچنین تعدادی از کارگران شرکتی شهرداری نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با اشاره به تاخیر ۴ ماهه حقوق خود اظهار داشتند طی روزهای گذشته حقوق سه ماه به حساب آنها واریز شده اما تاکنون حقوق مهر ماه این کارگران پرداخت نشده است.

این کارگران که برخی از آنها بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند با بیان اینکه وضعیت پرداخت حقوق نیروهای شرکتی معمولا در سال‌های گذشته نیز با مشکل مواجه بوده می گویند متاسفانه با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت هرساله با مشکلات این چنینی مواجه بوده ایم اما تا کنون چاره‌ای برای رفع مشکلات نیروهای شرکتی اندیشیده نشده است.

 

پرداخت اضافه کاری کارگران از طریق سیستم کارتکس

محمد سلطانی روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام با بیان اینکه حقوق کارگران قراردادی تا پایان مهر ماه پرداخت شده گفت: اضافه کاری دو ماه گذشته حقوق کارگران قراردادی پرداخت نشده است.

 وی خاطرنشان کرد: پس از نصب دستگاه کنترل تردد در ماه های اخیر پرداخت اضافه کار کارگران از طریق سیستم کارتکس در این شهرداری انجام می شود و قطعا پس از محاسبه، اضافه کاری این افراد پرداخت خواهد شد.

 

مشکل در پرداخت بیمه کارگران به دلیل اختلالات سیستمی

 افشین مظفری شهردار ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به افزایش حقوق کارگران طی ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور رفع مشکلات اقتصادی کارگران انجام شده است.

 وی در ادامه با بیان اینکه حقوق نیروهای شرکتی نیز بر اساس قرار داد پرداخت شده افزود: مصوبه واگذاری پیمان مناقصه نیروهای شرکتی شاغل در فضای سبز نیز در حال انجام است و پس از تایید در کمیسیون تطبیق فرمانداری، شهرداری ایلام روند فراخوان پیمان مناقصه را انجام می دهد.

 وی ادامه داد: همچنین در روزهای گذشته به دلیل اختلالات سیستمی واریز بیمه کارگران با مشکل مواجه بود که این مشکل به سرعت مرتفع شده است.

 

لزوم تعیین تکلیف شهردار ایلام از سوی وزارت کشور

 بدون شک شهرداری و شورای شهر به عنوان دو بازوی مدیریت شهری نقش موثری در اداره شهرها ایفا می‌کنند و هر ناهماهنگی بین این دو مشکلاتی را برای شهر و فضای شهری و همچنین کارگران به دنبال دارد.

 متاسفانه طی سال‌های اخیر اختلاف اعضای شورا شهر ایلام روند انتخاب شهردار را با مشکل مواجه کرد به طوری که بیش از ۲سال شهرداری ایلام توسط سرپرست اداره شده و طی ماه‌های اخیر نیز روند تایید حکم شهردار از سوی وزارت کشور با تاخیر مواجه شده که این امر به شائبه ادامه اختلافات بین اعضای شورا دامن زده است و هر روز اخبار ضد و نقیض از تأیید قطعی حکم و عدم تأیید شهردار به گوش می‌رسد.

 قطعا استمرار این روند مشکلات حوزه شهری ایلام به عنوان مرکز استانی که با نام دروازه عتبات عالیات در کشور شناخته شده را دو چندان خواهد کرد از این رو می طلبد وزارت کشور به این بلاتکلیفی پایان داده و جهت تعیین تکلیف وضعیت این شهرداری اقدام نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه