English

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل:

پرداخت بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بهزیستی آران وبیدگل

رئیس اداره بهزیستی آران وبیدگل از پرداخت بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بهزیستی آران وبیدگل خبر داد.

پرداخت بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بهزیستی آران وبیدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حیدر ایمانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهزیستی در سه بخش فعالیت دارد، اظهار داشت: در واحد توانبخشی معلولین  به صورت شبانه روزی و روزانه به معلولان" ذهنی،جسمی، ناشنوا و نابینا و بعضا سالمندانی که دچار معلولیت هستند در این حوزه ،خدمات ارائه می دهد که در حال حاضر تعداد معلولین کل  شهرستان آران و بیدگل ۲هزار و ۱۰۰ معلول، خود شهر آران و بیدگل تقریبا یکهزار و ۴۰۰ معلول در بخش کویرات  ۴۵۰ و نوش آباد ۲۰۰ پرونده و در سفید شهر ۱۲۰ معلول خدمات ارائه  می شود. 

وی افزود: افراد معلول که براساس پرونده که در بهزیستی تشکیل داده اند به کمیسیون پزشکی معرفی که افراد این کمیسیون ها  که شامل روانشناس، فیزیوتراپ، کار درمان بر اساس دستور العمل ها رتبه بندی می شوند.

این مقام مسئول گفت: معلولین که در شهرستان وجود دارد به ترتیب معلولیت، افراد با معلولیت جسمی حرکتی که حدود ۱۵ نفر، معلولین ذهنی ،ناشنوا و بیماران اعصاب و روان و نابینا و در نهایت بیماران  ضایعه نخاعی در بهزیستی این شهرستان تشکیل پرونده داده اند که از جمله خدماتی در توانبخشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

حیدر ایمانیان ادامه داد: مستمری که در قانون جامعه حمایت از معلولین در این قانون خیلی از دستورالعمل برای خیلی از ارگان ها مصوب شده که هر ارگان و وزارت خانه ای چه وظایفی در حوزه بهزیستی دارند بحث مناسب سازی، بیمه ومسکن در جامعه حمایت از معلولین مشخص شده که اجرای این قانون بر اساس اعتبار می باشد که اگر اعتبار لازم وجود داشته باشد خیلی از مشکلات ومسائل محلی در کشور حل و فصل می‌شود.

افزایش ۴۰ درصدی مستمری در حوزه توان بخشی

حیدر ایمانیان در ادامه سخنان خود از افزایش ۴۰ درصدی مستمری ها خبر داد و گفت:در شهرستان آران وبیدگل ۲ هزار و ۱۰۰ معلول درحوزه توان بخشی هستند تقریبا یکهزارو ۲۰۸ نفر آنان مستمر بگیر می باشند.

وی افزود: مبلغ مستمری که در سال جاری ۴۰ درصد افزایش یافته برای خانواده یک معلول ۶۵۵ هزار تومان و خانواده دو نفر ۹۳۶ هزار تومان خانواده های سه نفر یک میلیون ۳۱۰ هزارتومان  و خانواده یک میلیون ۶۸۴ هزار تومان و خانواده های دارای ۵ معلول بالغ بر ۲ میلیون میزان مستمری که سازمان بهزیستی در اختیار این خانواده ها قرار می‌دهند. 

این مقام مسئول بیان داشت: درحوزه آمار خدمات مراکز توانبخشی: درشهرستان آران و بیدگل در حال حاضر ۴ مرکز شبانه‌روزی و روزانه وجود دارد که به معلولین خدمات ارائه  می دهند از جمله :

۲ مرکز شبانه روزی اعصاب و روان ایران مهر و سالمندان برکت 

۲ مرکز روزانه آموزشی - توان بخشی خیریه حضرت ابوالفضل وحرفه آموزی افلاک 

وی در خصوص مرکز سالمندان برکت افزود: این مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند که در حال حاضر  ۴۳ نفر سالمند زن و مرد بستری و ۶ نفر بی سرپرست مجهول الهویه و ۱۷ نفر یارانه بگیر هستند که مجموع یارانه این افراد از سازمان بهزیستی  ۶۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان می باشد.

ایمانیان هم چنین عنوان کرد: مرکز بیماران روانی مزمن ایران مهر که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند در حال حاضر ۴۸ بیمار بستری که از این تعداد  یک نفر اتباع ،۱۲ نفر مجهول الهویه و بی سرپرست و ۱۶ نفر یارانه بگیر می باشند که در مجموع مبلغی بالغ بر ۹۹ میلیون تومان یارانه از سازمان دریافت میکنند که لازم به ذکر است یارانه هر تنوانخواه در مراکز ما نفری ۲ میلیون ۷۰۰ و افراد بی سرپرست ۳ میلیون ۳۰۰ دریافت می نمایند.

این مقام مسئول هم چنین در خصوص مرکز خیریه توان بخشی حضرت ابوالفضل گفت : این مرکز برای افراد زیر ۱۴ سال و به صورت روزانه می باشد که افراد توان خواه تحت پوشش این مرکز ۴۴ نفر می باشند که تعداد ۳۰ نفر یارانه بگیر که مجموع  یارانه های دریافت شده مبلغ ۷۱ میلیون ۳۷۰ هزار تومان  که به ازای هر نفر مبلغ یک میلیون ۸۳۰ هزار تومان می باشد 

ایمانیان بیان کرد: مرکز حرفه آموزی افلاک دختران بالای ۱۴ سال که به صورت روزانه ۳۰ نفر از تنوانخواهان تحت آموزش حرفه آموزی می باشند که ۲۴ نفر آنان یارانه دریافت میکنند که مجموع یارانه های دریافتی این افراد مبلغ۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان  که به "ازای هر نفر یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان می باشد.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان آران وبیدگل در بخش بازدید از مراکز توان بخشی ها گفت: ۲۵ مورد بازدید توسط کارشناسان شهرستان و ۵ مورد توسط کار شناسان استان اصفهان صورت گرفته است که در طی این بازدید ها مجموع یارانه های دریافتی این مراکز به صورت ماهیانه مبلغ ۲۷۴ میلیون ۹۵۰ هزار تومان می باشد .

آمار حوزه توان بخشی معلولان عبارتند از : 

یک هزار ۲۷۸ مستمری مبلغ تخصیص  داده شده به این افراد 3,397,600,00 ریال 

۸۰ نفر حق پرستاری خانواده محور،مبلغ ۴,۴۰۰,۰۰۰ ریال 

۵۷  ضایعه نخاعی مبلغ ۲۶۰ میلیون  ریال .

۲۸  کمک هزینه ایاب و ذهاب مبلغ ۱۵۰ میلیون  ریال 

۱۱ مورد کمک هزینه کاشت حلزون و قطعات مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال  

۵ کمک هزینه جهیزیه  با مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال 

۱۳۰ کمک هزینه تحصیلی مبلغ ۳۲۰میلیون دویست هزار ریال  

۳۳ کمک هزینه ساخت  و تعمیر مسکن مبلغ ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون  ریال 

۴۷ مورد حق بیمه کارفرمایی مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد ۱۲۳ میلیون ریال  

۷۷ مورد حق بیمه خویشتن فرمایی اعتبار تخصیص  شده بالغ بر۴ میلیارد و ۹۸۵ میلیون و۱۷۳ ریال  

۱۷ مورد کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی ۴۲۱ میلیون ریال  

۴ مورد کمک هزینه خرید سمعک ۱۲۰ میلیون ریال 

۵ مورد سمعک رایگان به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال 

۳۵ مورد توان پزشکی مبلغ ۳۵۳ میلیون ریال 

۳۶ تعمیر و تامین وسایل کمک توان بخشی ۷۴۱۱ میلیون ریال

۲ سرمایه کار ۱۲۰ میلیون ریال 

۱۱۴ کمک هزینه موردی بلا عوض اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰ میلیون ۹۳۲ هزار ریال

۶۵ مورد جبران کارایی با هزینه بالغ بر ۴ میلیاردو ۱۶۴ میلیون و ۳۶۹ هزارو ۱۴۱ ریال 

۱۳ مورد کمک‌هزینه  مناسب سازی  مسکن ۶۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال می باشد .

خدمات ارائه شده در واحد اورژانس اجتماعی ۱۲۳

رئیس سازمان بهزیستی ضمن اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی شهرستان آران وبیدگل گفت : خدمات ارائه شده در این اورژانس در رابطه با  کودک آزاری(ترک تحصیل _ مسامحه و غفلت - حضانت) اختلافات خانوادگی - زوجین  ، افکار و اقدام به خودکشی، همسر آزاری (روانی - جسمی) ،والد آزاری -سالمند آزاری، دختران فراری از منزل می باشد.

ایمانیان با بیان اینکه بیش از ۱۰۴ میلیارد تسهیلات اشتغال  داشتیم، گفت : تسهیلات کار فرمایی ۹ نفر در مجموع ۱۲ میلیارد ریال ، تسهیلات  خرد ۴۷ نفر مجموع ۵۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال،تسهیلات خانگی ۷۵ نفر مجموع ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال می باشد .

وی در حوزه آمار اجتماعی  با بیان اینکه ۶۹ نفر پرونده خانواده دوقلو ۵  خانواده سه قلو تحت پوشش بهزیستی  شهرستان می باشند گفت :مجموع مستمری این خانواده ها به ترتیب ۵ میلیارد ۳۵۸ میلیون ۶۰۰ هراز ریال و ۴۲۹ میلیون  ریال می باشند .

مستمری ۱۸۷ زن سرپرست خانوار بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال 

۶ مورد شهریه دانشگاه زنان سرپرست خانوار که مبلغ ۷۰ میلیون ریال 

ایجاد فرصت شغلی برای ۶ نفر زن سرپرست خانواده ۳۳۰ میلیون ریال 

۲۱ مورد لوازم ضروری زنان سرپرست خانواده ۲۷۰ میلیون ریال.

سرمایه به کار برای ۵ زن سرپرست خانواده. ۹۰۰ میلیون ریال

۲۰ مورد بیمه خویش فرمایی زنان که مبلغ یک میلیارد و  ۲۰۰ میلیون ریال می باشد.

حیدر ایمانیان در خصوص تعداد مراکز پیگیری و خدمات آنان نیز عنوان کرد : تعداد مراکز به تفکیک نوع فعالیت ۱۱ مورد ، ۳ مرکز درمان اعتیاد، ۶ مرکز مشاوره  ، ۱مورد مراکز مشاوره ژنتیک ۱، ۱ مورد مراکز سلامت روان محلی ۱، که خدمات ارائه  شده در این مراکز عبارتند از :

ارائه ۴۷ نفر یارانه برگ مشاوره مجموع مبلغ ۲۵ میلیون ۶۰۴ هزار ریال 

ارائه یارانه مراکز اقامتی به ۲۰ نفر مجموع مبلغ  ۱۰۰ میلیون ریال

یارانه آزمایش ژنتیک به ۱۹ نفر  با مبلغ ۷۱ میلیون۴۰۰ هزار ریال 

ارائه  یارانه مشاوره ژنتیک به  ۶۷ نفر در این مرکز به مبلغ ۷ میلیون ۶۶۸ هزار ریال 

رئیس اداره بهزیستی آران وبیدگل همچنین اظهار داشت: یک مرکز بیماران اعصاب و روان داریم با ظرفیت  ۵۰ نفر  مرکز ایران مهر  مختص شهرستان آران وبیدگل  نیست و به صورت استانی  ارائه  خدمات  می شود.

وی در پایان سخنان خود از پایین بودن کمک هزینه دندان پزشکی معلولین  عنوان کرد و گفت: این مسئله  باعث شرمندگی می باشد که بابت دندان  پزشکی یک فرد معلول ذهنی خدمات دندان پزشکی کم هزینه درمانی بسیار بالا و پرداختی ها بهزیستی کم می باشد . وی هم چنین مشکل بزرگ شهرستان آران وبیدگل  را نبودن مرکزی مختص بیماران اتیسیم عنوان کرد که با وجود۴۰  بیمار اوتیسم مرکزی برای ارائه  خدمات  به این عزیزان وجود ندارد و خانواده های آنان با مشکل روبرو هستند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه