English

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خبرداد؛

تعویض ۸۵ درصد چمن‌های شهر اصفهان با گونه‌های کم آب تا سال ۱۴۱۰

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تا سال ۱۴۱۰، ۸۵ درصد چمن‌های سطح شهر اصفهان تعویض خواهد شد و امیدواریم این عدد تا پایان سال آینده به ۳۶ درصد برسد.

 تعویض ۸۵ درصد چمن‌های شهر اصفهان با گونه‌های کم آب تا سال  ۱۴۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مهدی بقایی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه با کمبود سرانه فضای سبز در شهر اصفهان مواجه هستیم، بیان کرد: هدف ما این است که سرانه اکولوژیک فضای سبز را حفظ کنیم و برای جبران این کمبود، احداث پارک‌ها و تعویض چمن‌ها را در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به افق برنامه‌های سازمان خدمات شهری تا سال ۱۴۱۰ گفت: در حال حاضر افق مشخص و استانداردی برای فعالیت معاونت خدمت شهری شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ تعیین‌شده که هوشمندسازی و مشارکت اجتماعی دو مولفه استاندارد برای فعالیت معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ است.

این مقام مسئول ادامه داد: مهم‌ترین ابعاد محیط‌زیست شامل منابع آب، فضای سبز، انرژی مدیریت پسماند نظافت و رفت و روب است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تامین، کیفیت تصفیه و توزیع پساب به روش‌های استاندارد، نگهداری و افزایش سرانه فضای سبز، حذف چمن و توسعه فضای سبز غیر در اختیار، از دیگر برنامه‌‌های سازمان خدمات شهری است.

بقایی بیان کرد: برنامه ما در افق ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان این است که آب موردنیاز فضای سبز را به‌طور کامل از پساب تأمین کنیم که معادل  هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۳۰ هزار چاه جذبی وجود دارد، درحالی که  نیاز به احداث ۱۶ هزار چاه جذبی دیگر نیز داریم، گفت: آب باران باید به مادی‌ها انتقال پیدا کند، ۳۰۰ کیلومتر کانال‌های کنار خیابانی به سوی مادی‌ها و جوی‌ها هدایت می‌شود، به‌طوری‌که در سال گذشته در یک شبانه‌روز ۹۲ میلی‌متر بارش رخ داد، اما هیچ شیوه‌ای برای استحصال این آب وجود نداشت‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرزندگی شهر با وجود جریان آب در مادی‌های محلات به چشم می‌آید و باعث جلوگیری از فرونشست زمین می‌شود، افزود:  هیچ مسئول اصفهانی از حق آبه شهر اصفهان کوتاه نمی‌آید.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر نیاز آبی مطلوب در اصفهان ۵۶ میلیون مترمکعب در سال است و حداقل نیاز آبی در زمان خشکسالی، ۳۶ میلیون مترمکعب براورد شده است.

بقایی با اشاره به اینکه شهر اصفهان دارای حدود ۲۰۰ حلقه چاه آب است که بسیاری از آنها خشک شده‌اند، افزود: به همین خاطر به‌طور جدی به‌دنبال تصفیه و بهره‌گیری از پساب هستیم و قرار است میزان پساب مورد استفاده در اصفهان تا سال ۱۴۱۰ به ۵۶ میلیون مترمکعب در سال برسد.

وی بیان کرد: در  ۴ ماه تصفیه‌خانه نانواوزن در سپاهان شهر توسط یک شرکت دانش‌بنیان ساخته و تجهیز شد که به رده A کیفیت پساب مرکز بهداشت رسیده و در تلاش هستیم مابقی تصفیه‌خانه‌های تکمیلی شهر را به روش نانو مجهز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۲۵ درصد چمن فضای سبز شهر اصفهان به گونه‌های کم‌آب آفریقایی تغییر یافتند، گفت: تا سال ۱۴۱۰، ۸۵ درصد چمن‌ها تعویض و با گونه‌های کم‌آب جایگزین می‌شوند.‌

بقایی با بیان اینکه در شهر اصفهان با کمبود سرانه فضای سبز مواجه هستیم، افزود: در این راستا سرانه اکولوژیک فضای سبز را حفظ کرده و برای جبران این کمبود، احداث پارک‌ها و تعویض چمن‌ها را در نظر گرفته‌ایم.

معاون محیط‌ زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در ارتباط با نظافت شهر نیز گفت: امسال نظافت شهری و رفت و روب به صورت مکانیزه به ۶۰ درصد خواهد رسید و تا سال ۱۴۱۰ رفت‌و روب باید به صورت ۱۰۰ درصد مکانیزه باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های انرژی الکتریکی در بخش عمومی استان اصفهان است، بیان کرد: شهردای اصفهان با ۱۸۰۰ اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان‌های خود سالانه حدود ۹۳ هزار مگاوات‌ساعت برق را صرف ارائه خدمات به شهروندان می‌کند.

 بقایی گفت: این میران انرژی صرف تامین روشنایی ۵۰۰ پارک شهری و محلی، ۲۸۰ سیستم آبرسانی فضای سبز، ۴۸۰ آبنما و ۳۰۰ دستگاه سرویس بهداشتی و ... می‌شود.

معاون شهردار اصفهان گفت: با توجه به اهمیت و نقش موثر انرژی‌های تجدیدپذیر در حفظ محیط‌زیست شهری و همچنین بهره‌گیری از این انرژی پاک نسبت به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ردیف‌های اعتباری خاص‌اقدام شد، به طوری‌که تاکنون حدود ۶۰۰ کیلووات انرژی  نصب شده   و در این بخش سالانه حدود ۸۷۶ هزار مگاوات ساعت انرژی تجدیدپذیر تولید می‌شود.

خدمات شهری شهرداری اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه