English

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان خبرداد؛

اجرای ۲۹۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در کاشان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان از اجرای ۲۹۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در کاشان خبرداد.

اجرای ۲۹۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ کریم اکبری، در نشست خبری به مناست هفته بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل  ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "هر کس دل در گرو نظام دارد، بسیجی است" اظهار کرد: امروزه اوج بالندگی، پویایی و رشد مجموعه بسیج را شاهدیم و اگر به ۴۴ سال قبل برگردیم، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که این شجره طیبه به درختی تناور تبدیل شود. هسته‌های مقاومت نظیر جنبش حماس که در نقاط گوناگون دنیا شاهد آنها هستیم، یکی از شاخه‌های این درخت محسوب می‌شود که امروز پا به پای انقلاب در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 894 شهید شهرستان کاشان، ۸۹۰ نفر از نیروی بسیج هستند، افزود: در دوران دفاع مقدس، مجموعاً ۲۲ هزار رزمنده به شهادت رسیدند که حدوداً ۵ هزار نفر، نیروی نظامی و ۱۷ هزار تن رزمنده، بسیجی بودند؛ پس در تعریف بسیج می‌توانیم بگوییم مجموعه‌ای برخاسته از مردم، برای مردم و از سوی خود مردم است.

سرهنگ اکبری توضیح داد: بسیج در قالب ۲۲ قشر در کل کشور فعال است که ۲۱ قشر به‌صورت فعال در شهرستان کاشان حضور دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: این اقشار عبارتند از بسیج کارگری، صنفی، دانشجویی، دانش‌آموزی، مداحان، حقوقدانان، اصحاب رسانه و… که از این میان فقط بسیج عشایری در کاشان فعال نیست.

وی گفت: همچنین بسیج شهرستان در ۴۴۰ رده و با حضور ۱۲۰ هزار بسیجی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، اجتماعی، جهاد تبیین، حوزه دفاعی، امنیتی، رسانه، ورزش و بهداشت و درمان فعال است.

اکبری با اشاره به شعار محوری هفته بسیج با عنوان «بسیج، امید ملت ایران» بیان کرد: برنامه‌های این مناسبت در کاشان از ۲۵ آبان تا ۱۰ آذرماه در قالب ۲۹۰ آیین اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان بیان داشت: ۲۹۰ عنوان برنامه سیاسی، فرهنگی،اجتماعی،ورزشی، خدماتی، فضای مجازی،تعالی خانواده و دفاع امنیتی با شعار " بسیج امید ملت ایران" همزمان با هفته بسیج برگزار می شود.

سرهنگ اکبری گفت: رویکرد اصلی امسال بسیج خدمات رسانی به مردم است که در این راستا در ۱۷۰ پایگاه بسیج محلات و مساجد به مردم خدمات ارائه می دهد.

وی محوری‌ترین برنامه هفته بسیج کاشان را خدمت‌رسانی دانست و یادآور شد: سال گذشته، تمام پایگاه‌های بسیج در سطح محلات به راه‌اندازی پاتوق خدمت پرداختند. امسال هم در ۱۷۰ پایگاه، دو پاتوق خدمت راه‌اندازی و ۱۲ نوع خدمت در زمینه مشاوره تحصیلی، حقوقی، خانواده، جهاد تبیین و حوزه بهداشت و سلامت عرضه می‌شود.

این مقام مسئول افزود:همچنین در هماهنگی با بیمه سلامت ایرانیان، حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از مردم کاشان که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، از سوی نیروهای آموزش‌دیده بسیجی برای این بیمه نام‌نویسی می‌شوند که این موضوع، کارویژه هفته بسیج است.

وی اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای علمی بسیج ، همزمان با برنامه تلویزیونی «پاره تن مردم» با حضور مهمانان ویژه در تالار شهر کاشان طی روزهای یکم و دوم آذرماه، رویداد هنری و رسانه‌ای گروه‌های دانش‌آموزی بسیج با موضوع غزه و فلسطین و همایش «شکوه اقتدار بسیج» در روز سوم آذرماه در محل سالن شهدای بسیج از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران کاشان با اشاره به برپایی ۱۷ یادواره شهدا در سطح اقشار و محلات در طول هفته بسیج ادامه داد: امشب نیز همایش «زینت پدر» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در تالار شهر کاشان برگزار می‌شود.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه در روز پنجشنبه، دوم آذرماه، برنامه تجدید میثاق با شهدا و یادواره شهدای بخش قمصر با حضور سردار غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) برگزار می‌شود، گفت: جمعه، سوم آذرماه، اعزام دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب با ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد. علاوه بر این، محفل انس با قرآن از چهارم تا هشتم آذرماه از سوی نیروی زمینی ارتش در محل امامزاده حضرت سلطان علی بن باقر(ع) برگزار می‌شود.

سرهنگ اکبری

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه